Beck - Levande begravd

I en lekpark mitt i storstadsidyllen hittas en nedgrävd trälåda innehållandes en känd och respekterad åklagare. Beck och co misstänker först en grovt kriminell MC-ledare för dådet, och ganska snart upptäcks ytterligare ett antal trälådor och polisen inser att man är inne i en katt- och råttalek med en galen seriemördare.

Originaltitel Beck - Levande begravd
Alternativ titel Beck 26 - Levande begravd
Regissör Harald Hamrell
Manus Cecilia Börjlind, Rolf Börjlind
Genre Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Peter Haber, Mikael Persbrandt, Stina Rautelin, Måns Nathanaelson, Ingvar Hirdwall, Jessica Zandén, Rebecka Hemse, Josef Säterhagen, Emil Almén, Fredrik Hammar, Frederik Nilsson, Peter Hüttner, Bo Höglund, Camilla Larsson, Peter Järn, Anita Wall, Pia Halvorsen, Maria Nilsson Havrell, Alice Havrell Nilsson, Ida Engvoll, Eva-Lena Björkman, Niki Gunke Stangertz, Thomas Hedengran

2021-03-05
Nej! en av de sämsta filmerna...
2020-08-25
Ser ju aldrig Beck-filmerna och har ibland undrat ifall jag missat något speciellt som fått dem att hänga kvar så mycket genom alla dessa år. Men nej, detta en helt identitetslös dussin-deckare i mängden. Det jag kan ge den är väl att det inte blir direkt tråkigt, utan man kan glo på det en tisdagskväll, gissa mördaren och sedan inte behöva tänka på den igen. Dock var det en ganska kul scen när nya grannen ska låna ett verktyg.
jonbo
2019-04-18
Av någon anledning tyckte jag den var bättre andra gången.
Murvel48
2018-12-24
Ovanligt bra Beck! Paret Börjlind fick äntligen lite ordning på ett manus.
AngelsDiary
2018-01-30
Helt klart en av dom bättre.
mahasarakam
2018-01-07
Helt ok underhållning.
2016-10-22
En av de bättre Beck-filmerna som gjorts. Svag 5:a.
swecarlsson
2015-09-13
Njaaae, hyffsad slötittar-film.
Count_Duckula
2015-02-17
Bästa Beck?
RadioSaga
2015-01-28
Spännande koncept, rätt så sevärd!