2.8

Beck - Levande begravd

I en lekpark mitt i storstadsidyllen hittas en nedgrävd trälåda innehållandes en känd och respekterad åklagare. Beck och co misstänker först en grovt kriminell MC-ledare för dådet, och ganska snart upptäcks ytterligare ett antal trälådor och polisen inser att man är inne i en katt- och råttalek med en galen seriemördare.

Originaltitel Beck - Levande begravd
Alternativ titel Beck 26 - Levande begravd
Regissör Harald Hamrell
Manus Cecilia Börjlind, Rolf Börjlind
Genre Thriller, Mysterium, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Peter Haber, Mikael Persbrandt, Stina Rautelin, Måns Nathanaelson, Ingvar Hirdwall, Jessica Zandén, Rebecka Hemse, Josef Säterhagen, Emil Almén, Fredrik Hammar, Frederik Nilsson

jonbo
2019-04-18
Av någon anledning tyckte jag den var bättre andra gången.
Murvel48
2018-12-24
Ovanligt bra Beck! Paret Börjlind fick äntligen lite ordning på ett manus.
AngelsDiary
2018-01-30
Helt klart en av dom bättre.
mahasarakam
2018-01-07
Helt ok underhållning.
2017-09-25
Bra
2016-10-22
En av de bättre Beck-filmerna som gjorts. Svag 5:a.
swecarlsson
2015-09-13
Njaaae, hyffsad slötittar-film.
Count_Duckula
2015-02-17
Bästa Beck?
RadioSaga
2015-01-28
Spännande koncept, rätt så sevärd!
2015-01-04
Filmen har en rätt Ok inledning och avslutningen har viss intensivitet men däremellan är det väldigt ljummet. Historien är inte heller så dum men regiarbetet är ju så otroligt fattigt. De Beck-filmer jag har sett kan räknas på ena handen och jag fattar inte hur personer orkar se dessa filmer för det finns ju absolut inget liv i regiarbetet. Jag trodde denna film skulle vara annorlunda men som bäst är det ju endast godkänt. 2+