2.5

Beck - Mannen med ikonerna

Beck undersöker ett mord på en rysk kvinna. Kroppen är så illa sargad att identifiering är omöjlig.

Originaltitel Beck - Mannen med ikonerna
Alternativ titel Beck 2 - Mannen med ikonerna
Regissör Pelle Seth
Manus Rolf Börjlind
Genre Thriller, Mysterium, Kriminalare, 90-tal
Skådespelare Peter Haber, Mikael Persbrandt, Michael Nyqvist, Stina Rautelin, Figge Norling, Ingvar Hirdwall, Rebecka Hemse, Per Morberg, Fredrik Ultvedt, Åke Lundqvist, Anna Ulrika Ericsson, Peter Hüttner, Bo Höglund, Jan von Melen

Skapad 2019-12-19 av
Ännu en film baserad på Maj Sjöwalls och Peter Wahlöös karaktärer. Vi får ännu en gång följa Martin Beck och hans team i jakten på en mördare. En äldre kvinna hittas mördad och fallet h...   Läs mer »

Murvel48
2018-11-25
En krystad och rätt banal story.

2016-11-23
Stabil filmatisering og gjennomgående gode skuespillerinnsatser. +3.
2016-11-13
Underhållande och stundvis ganska spännande film. Svag 4:a.
2016-02-19
I denna den andra Beck-filmen känns det som de inblandade fått mer luft under vingarna. Jag gillar delen där man får följa relationerna på polisstationen. Själva historien ger mig inte mycket glädje så det står i stark kontrast till glädjen som sagt karaktärsutvecklingen hos de återkommande karaktärerna ger.
larsen1976
2015-07-23
En i mängden, men duger som dussinfilm.
RadioSaga
2015-01-28
Håller med nedslående kommentarer, en svagare film från Beckserien.
BrutusBeefcake
2013-05-22
Inte särskilt spännande, abrupt slut och karaktärer som betedde sig ganska underligt under filmens gång, nej detta var absolut den sämsta av de Beck-filmerna jag hittills sett. Blir en ytterst svag 2:a, nästa jag skall sätta 1:a för de andra Beck-2orna är bättre än denna.
dudson
2013-04-17
Känns riktigt mossig. men Gunwald håller fanan högt,
AdimOdin
2012-11-11
Var finns Arne Ehnberg?
RockSnack
2012-09-12
Inte särskilt spännande. Innehåller dessutom samma "drogfilmning" som första filmen, dvs. att kontrasten och skärpan är uppskruvade till max, vilket gör att den känns väldigt utdaterad.