2.8

Beck - Moneyman

Gavling har hållhake på en homosexuell polis. Polisen är livrädd för att sanningen om hans dubbelliv ska komma fram och förser därför Gavling med allt han behöver, bland annat viktiga dokument med hemlig information från rikspolisens arkiv. Polisassistenten trivs inte med situationen och försöker ta sig ur Gavlings grepp om honom. Kort därefter hittas han död i en park. Hans död blir början till den sista och avgörande striden mellan Beck och Gavling. En duell där alla medel är tillåtna och där bara en kan vinna.

Originaltitel Beck - Moneyman
Alternativ titel Beck 7 - The Money Man
Regissör Harald Hamrell
Manus Rolf Börjlind
Genre Mysterium, Kriminalare, 90-tal, Thriller
Skådespelare Peter Haber, Mikael Persbrandt, Michael Nyqvist, Stina Rautelin, Jan Mybrand, Lasse Lindroth, Ingvar Hirdwall, Rebecka Hemse, Per Morberg, Lennart Hjulström, Fredrik Ultvedt, Lamine Dieng

Murvel48
2018-12-03
Nu har jag sett de sju första filmerna i Beck-serien och i fyra av dem har de haft ihjäl barn, varav två spädbarn på rätt vidriga sätt. Det känns onödigt och man undrar ju om manusförfattaren har en skruv lös... Men i övrigt var nummer sju en bra film.

2016-11-28
Må innrømme at jeg var i tvil om den skulle kunne beholde fireren, men det kunne den. Bra skuespill og spennende story. Beste Beck så langt uten tvil.
2016-10-22
Bra, men inte jättebra.
2016-03-27
En bra Beck-film men en stark historia och sevärda karaktärer förutom de i den ordinarie rollistan. Lennart Hjulström är väldigt bra som Gavling. Spännnade, sevärt och underhållande. 3+
Astrojacob
2016-02-18
En av de bättre, Stark Trea.
RadioSaga
2015-01-28
Kan endast säga att en scen med återblick från Beck angående Gavling gav mig vidriga mardrömmar. Fy, så hemskt!
Qhunden
2014-01-11
Mycket länge sedan jag såg en Beckfilm och den här var ju helt klart sämre än jag minns den. Inte jättedåligt men standard "svensk lågbudget-dåligt". Till och med Persbrandt tycker lag låter krystad i sin dialog, som jag alltid förr tyckte lyfte Beckfilmerna. Gunvald är ju dessutom en karaktär som i allra högsta grad bara hör hemma på nittiotalet, bögskämt är liksom inte roligt längre. Duschscenen är det enda man kommer ihåg efteråt.
dudson
2013-01-05
Oj va gammalt det här var.sen var ju Pissbosse en rolig jävel#)
ClintanTheKing
2012-12-20
Helt klart en av de bättre "Beckisarna". Hjulström är jäkligt vass som den jobbige skurken Lennart "Moneyman" Gavling. F.ö. gör Haber och Persbrandt som alltid ett bra jobb. Den är ändå inte värd mer än en stark trea i min mening. 6.5/10 känns som ett bra betyg.
RockSnack
2012-09-12
Hyfsad Beckfilm som är spännande, men inte direkt jättebra. Gavling och hans torped är dock bra skurkar och skådespeleriet är i överlag bra. Bra popcornfilm.