2.7

Beck - Öga för öga

En rad mord upptäcks runt om i landet, till synes helt utan samband, men alla med samma gemensamma nämnare; alla offren har fått ögonen utskurna efter de blivit mördade.

Originaltitel Beck - Öga för öga
Alternativ titel Beck 4 - Öga för öga
Regissör Kjell Sundvall
Manus Rolf Börjlind
Genre Kriminalare, Thriller, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Peter Haber, Mikael Persbrandt, Stina Rautelin, Per Morberg, Ingvar Hirdwall, Rebecka Hemse, Fredrik Ultvedt, Michael Nyqvist, Anna Ulrika Ericsson, Peter Hüttner, Bo Höglund, Jan von Melen, Lena T Hansson, Lasse Lindroth, Inga-Lill Ellung, Göran Ragnerstam, Jeanette Holmgren, Leif Stålhammar, Joakim Nätterqvist, Göran Forsmark, Gustav Kling, Johan Rabaeus, Kajsa Reingardt, Catharina Cavalli, Sten Johan Hedman, Niels Dybeck, Maud Hyttenberg

Skapad 2019-12-20 av Anonym
Den helt klart bästa och mest spännande filmen i hela Beck-serien (både de gamla och nya filmerna). Detta är från den gamla serien från 1997 där mördaren sticker ut ögonen på sina offer. H...   Läs mer »

2021-03-08
Tillhör nog en av de bättre filmerna i serien....
Ful_fisk
2020-08-25
Som alla andra Beck; går att glo på men lämnar inget som helst intryck. Kommer aldrig förstå storheten.
sodomiten
2018-11-09
#Metoo gänget fanns redan 1997.

2016-11-24
Egentlig ganske spennende men har noen troverdighetsmangler som trekker ned. +-3.
2016-10-22
Man begriper ju väldigt fort vem mördaren är men annars tycker jag att det här är en av de bättre filmerna i Beck-serien. Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig och filmen är faktiskt ganska spännande.
2016-02-21
Sett till de fyra första Beck-filmerna så står denna hittills starkast. Här lyckas man faktiskt både leverera en helt Ok film både sett till karaktärernas privatliv och även sett till filmens mordfall.
larsen1976
2015-07-28
Jadu.. inte en av de bästa filmerna. Men kanske inte heller den sämsta. Dock ett plus för det oväntade slutet.
silvertrain
2013-09-20
Kommer ihåg denna som riktigt ruggig när jag var liten. Är också oförutsägbar. Får en trea av mig.
dudson
2013-04-18
Obehagligaste beck filmen och bland dom bättre i serien,
Xenox
2012-07-11
En av de bättre i serien. Bra story.