2.6

Beck - Okänd avsändare

En revisor hittas skjuten under en bil på Arlandas långtidsparkering. Han har ingen biljett på sig och inget bagage. Via flygbolagen får Beck fram att mannen var inbokad på ett plan till Malyasia, enkel biljett. Ingen i hans närkrets kände till att han skulle dit på en resa. Ändå hade han tömt två bankkonton dagen innan mordet, på en ansenlig summa pengar. Uppenbarligen skulle han lämna landet i hemlighet. Varför? Var det för pengarnas skull han mördades?

Originaltitel Beck - Okänd avsändare
Alternativ titel Beck 13 - Okänd avsändare
Regissör Harald Hamrell
Manus Rolf Börjlind, Cecilia Börjlind
Genre Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Peter Haber, Mikael Persbrandt, Ingvar Hirdwall, Rebecka Hemse, Malin Birgersson, Marie Göranzon, Hanns Zischler, Lars Dejert, Gustaf Hammarsten, Gunilla Paulsen, Jimmy Endeley, Mårten Klingberg, Peter Hüttner, Gunilla Paulsen, Rakel Wärmländer, Anders Ahlbom Rosendahl, Michael Flessas, Robert Sjöblom, Pierre Tafvelin, Annika Hallin

Murvel48
2018-12-10
Ett spretigt hopkok med många logiska luckor.
dudson
2016-08-27
Det lustiga med denna film är att det är samma skådespelerskor i samma scen. fy fan vaB. Sen allmänt rutten stämning filmen.
RadioSaga
2015-01-28
Inte den bästa Beck filmen därute. Det var rätt så segt skådespeleri, det saknades känsla hos skådespelarna och till och från kändes det mer som att de som i denna film var offer (bland annat) inte brydde sig om att lägga ner tid till att förstå manuset. Men Gunvald är Gunvald, Beck är Beck - det är ändock sevärt!
kallewj
2015-01-18
Seg och tråkig
fridenpaden
2014-07-28
Manusförfattarna älskar sina tillfälligheter. Börjar även bli riktigt irriterad på grannen och hans idiotiska agerande. Kommer inte ens ihåg om han var med i denna film men bara tanken på honom kokar mitt blod.
Xenox
2012-07-12
Stark trea.
sandford
2010-08-14
Vet inte om det är det faktum att man precis hade börjat känns sig hemma i de karaktärerna från de föregående filmerna som man blir missnöjd med de nya. Lite för mycket nytt och 2000-tal. Efter allt ser man ju knappt till Inger..Men tack vare att det tekniskt sätt blivit en förbättring får filmen godkänt.
annihilat0r
2010-08-10
Nygammalt gäng. Per Morberg, Michael Nyqvist och Stina Rautelin har lagt av - vilket självklart sänker känslan för kåren. Fallet är egentligen inte dåligt i sig och därför blir det ganska spännande emellanåt. Inger ja? Syns för första gången inte till i en film efter Haber tog över. Godkänd och sevärd after all!
LaDecima
2010-05-03
Äh.
apskrap
2010-02-27
Det finns ingen ursäkt för den här filmens uselhet. Manuset är så dåligt att man utstöter plågade skrän emellanåt, replikerna så stolpiga att klockorna stannar. Så jävla jävla uselt. Framför allt manuset. Det här måste ju vara den sämsta handlingen sedan Tele-jävla-tubbies glansdagar.