2.7

Beck - Sista vittnet

Tre kvinnolik hittas under en sommarmånad på olika platser och allt tyder på att det är samma gärningsman, en ensam psykopat. Alla har de fått ansikterna totalförstörda av syra... Kommisarie Martin Beck och hans grupp famlar till en början i blindo, men en detalj på det tredje liket leder dem in på en väg kantad av ond, bråd död. Samtidigt som denna mycket komplicerade utredning kräver Martin Becks totala närvaro och koncentration, tar hans stressiga liv ut sin rätt. Beck drabbas av hjärtproblem som kastar honom in i en personlig kris.

Originaltitel Beck - Sista vittnet
Alternativ titel Beck 16 - Sista vittnet
Regissör Harald Hamrell
Manus Rolf Börjlind, Cecilia Börjlind
Genre Thriller, Mysterium, 2000-tal, Kriminalare
Skådespelare Anki Lidén, Peter Haber, Mikael Persbrandt, Thomas Hanzon, Gunilla Röör, Ingvar Hirdwall, Rebecka Hemse, Malin Birgersson, Marie Göranzon, Sofia Helin, Hanns Zischler, Jarmo Mäkinen, Jan Waldekranz

Murvel48
2018-12-14
Betyget dras ner av diverse ologiskheter och fåniga sekunddraman i sämsta Hollywood-stil. Och som vanligt löste jag fallet långt före snutarna...
2017-09-25
Bra
2016-10-22
Helt okej Beck-film faktiskt. Svag 4:a.
fridenpaden
2014-07-31
En lång Beck-film. Persbrandts pimpade misshandelscener drog väl ut på tiden.
RockSnack
2012-09-17
Den här filmen är underhållande och bra, men det är nog en av de mest overkliga filmerna i Beckserien. Det som störde mig mest var att Persbrandt spöar upp folk framför andra än sina kollegor, vilket bara ställer frågan varför ingen anmäler honom. Det finns en hel del andra saker som drar på gränsen mellan verklighet och fantasi. Förutom detta är den lettiska skurken over-the-top och kärlekshistorien är förutsägbar. På plussidan så är Alice som vanligt grym och Peter Haber ger kanske sin bästa insats i Beckserien hittills.
Xenox
2012-07-12
En bra Beck-film.
craptastic
2011-12-22
Beck är alltid Beck
kolle82
2011-12-18
Fan kan inte Persbrandt alltid vara stylad som en pimp?
eliastheman
2011-10-26
bara jag som tycker att det är konstigt att alla poliser verkar okej med att persbrandt spöar upp folk i förhörsrummen? also att man får röka i dem
annihilat0r
2010-11-22
Peter får en lektion i "konsten att våga börja älska igen" - och lyckas framställa det väldigt bra! Mikael förklarar känslan av konsten perfekt - på endast tre meningar. Allt detta under en dramatiskt stor utredning. Godkänd film med mersmak! Rekommenderas varmt!