2.2

Beck - Sjukhusmorden

Sonen till en nyligen avliden patient anklagar sin mors läkare för att ha orsakat hennes död. Kort därefter dödsstörtar läkaren från sjukhusets tak. Vad som först tros vara ett självmord visar sig snart vara ett mord.

Originaltitel Beck - Sjukhusmorden
Alternativ titel Beck 30 - Sjukhusmorden
Regissör Stephan Apelgren
Manus Antonia Pyk
Genre 2010-tal, Kriminalare, Mysterium, Thriller
Skådespelare Peter Haber, Mikael Persbrandt, Jonas Karlsson, Måns Nathanaelson, Ingvar Hirdwall, Rebecka Hemse, Anna Asp, Elmira Arikan, Åsa Karlin, Anu Sinisalo, Peter Schildt, Mårten Svedberg, Johan Holmberg, Gunilla Nyroos, Lisa Henni, Amanda Renberg

Murvel48
2018-12-25
En trivial och ganska förutsägbar kriminalstory - men den var i alla fall berättad i ett lagom lugnt tempo så till och med jag hängde med i svängarna. Efter omtitt höjer jag betyget från en etta till en godkänd tvåa.
Nalleman
2018-07-16
Detta är helt enkelt bara trött och dåligt. Beck har gjort sitt nu.
mahasarakam
2018-02-12
Beck-filmerna håller en ganska hög medelnivå. Men vad vore serien utan Haber och Persbrandt?
2017-09-25
Dålig
2017-04-15
Det är inte en dålig film men det är för många stunder då tempot är alldeles för lågt och både handling eller karaktärer är tråkiga att följa. Slutscenen på parkbänken med Beck(Haber) och Gunvald/(Persbrandt) är dock fantastisk.
2016-10-22
En av de sämsta Beck-filmerna.
Albion
2016-02-02
Tänkte ge Beck en ny chans efter lång frånvaro, men det blev kanske sämre än någonsin. Oengagerat och hemska skådisinsatser men det hör förmodligen mest ihop med det tafatta manuset och dålig regi. Betyget blir en svag 2;a, dvs 2-
Christofer
2016-01-31
Ungefär lika dammigt som övriga av de "nya" fr.o.m. nr 27...
DonActive
2016-01-06
Slutscenen på parkbänken är världsklass. Kanske det bästa som filmats i Sverige någonsin. Men resten är totalt skräp..
Zebulonm
2016-01-02