2.5

Beck - Utom rimligt tvivel

Under ett ingripande görs ett makabert fynd i bakluckan på en bil och Beck-gruppen hamnar snabbt i skottlinjen för en tillsynes kallblodig mördare. Men saker är inte vad de verkar. Gruppen blir föremål för en påfrestande internutredning och Oskar hamnar i ett riktigt svårt dilemma. Det blir Alex uppgift att lösa en både ovanligt och ofattbart grym mordgåta medan Beck-gruppen riskerar att falla samman inifrån.

Originaltitel Beck - Utom rimligt tvivel
Alternativ titel Beck 40 - Utom rimligt tvivel
Regissör Pontus Klänge
Manus Veronica Zacco
Genre Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2020-talet
Skådespelare Peter Haber, Jennie Silfverhjelm, Martin Wallström, Måns Nathanaelson, Anna Asp, Elmira Arikan, Jonas Karlsson, Åsa Karlin, Ingvar Hirdwall, Rebecka Hemse, Tommy Wättring, Amanda Jansson, Magnus Af Sandeberg, Björn Elgerd, Rolf Lydahl, Ann-Sofie Rase, Christoffer L Jonsson, Jonatan Bökman, Camilla Larsson, Evamaria Björk, Görel Crona, Helena Lindegren, Madeleine Meurman, Peter Mörlin, Anders Nordahl

2021-07-10
Beck-fenomenet lever verkligen på övertid på övertidsövertiden. För första gången någonsin övervägde jag faktiskt att sätta en etta på en Beck-film. (4-/15)
F-M-J
2021-06-26
Andra nya Beck filmen jag sett. Fruktansvärt dåliga faktiskt. Förvirrad Peter Haber och oinspirerat skådespel överlag. Dessutom något form av världsrekord i logiska luckor.
2021-04-30
Denna filmserie har hållit på för länge för sitt eget bästa.... Den här filmen hade kunnat bli riktigt bra med högre budget, piggare skådespelare, etc.
Hanness
2021-03-09
En mindre bra Beckfilm.
Djason
2021-03-09
en svag 3a för den twisten, den såg inte jag komma. Annars är detta en i vanlig ordning ganska seg Beckfilm.
2021-03-08
Jag ger inte mycket för de här nyare Beck-filmerna....
Nalleman
2021-01-05
Jo men denna tyckte jag faktiskt var bra!
Zebulonm
2020-12-14
Den duger..
Hengman
2020-12-13
Dåliga huvudkaraktärer och pinsamt pk. Storyn kraftigt "inspirerad" av bättre förlagor. Med detta sagt: Den bästa filmen på länge i dålig serie.
Christofer
2020-12-06
2020-12-04: Jag är förvånad, minst sagt. Bästa i serien på länge.