2.7

Beck

Beck vet att det har begåtts ett brutalt mord. Hans enda spår är en kodad adress på Internet från en man som kommer att mörda igen och igen...

Originaltitel Beck
Alternativ titel Beck 1 - Lockpojken
Regissör Pelle Seth
Manus Rolf Börjlind
Genre Kriminalare, Mysterium, Thriller, 90-tal
Skådespelare Peter Haber, Mikael Persbrandt, Michael Nyqvist, Stina Rautelin, Figge Norling, Ingvar Hirdwall, Rebecka Hemse, Per Morberg, Fredrik Ultvedt, Niklas Falk, Gerhard Hoberstorfer, Lamine Dieng

Skapad 2019-10-23 av Stygga-Vargen
År 1997 kom den första filmen i Beck-serien med Peter Haber i titelrollen. En del av karaktärerna är hämtade från en bokserie av författarparet Maj Sjöwall och Per Wahlöö och trots att det g...   Läs mer »

EvilNed
2018-12-14
Jag har svårt för Persbrandt överlag och speciellt som Gunvald. Den typen av osäkert machismo-manér funkar inte på mig. Men filmen är väldigt snygg och ett rejält snäpp över alla andra Beck-filmer som kom att följa.
Vasp
2018-03-12
Projektet att se alla beck filmer har nu börjat. En bra start på serien. En svagare 4:a 3 hade känts lite snålt.
2016-10-22
Den bästa Beck-filmen någonsin! Lite förutsägbar är den ju men i övrigt är den väldigt spännande och även ganska otäck. Trots allt allvar lyckas den stundvis bli ganska rolig också (jag syftar främst på Gunvald och grannen). Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig.
OffTheGround
2016-10-06
Omtitt. Håller överraskande bra, trots en del smått pinsamma ögonblick, typ "cybersnuten".
Rele
2016-04-29
Min första Beck film. Jag såg den första gången redan 10 år sedan och betyget två står kvar.
2016-02-19
Det kändes som jag i så många år snackade skit om Beck-filmerna så nu bestämde jag mig för att ta mig an dem ordentligt genom att starta från början. Denna första filmen är rent visuellt skapad med mycket mörker och mycket närbilder där historien utspelas i små utrymmen filmen igenom. Vid tidpunkten var kanske "Seven en inspiration. Jag varken hoppar av glädje eller hatar detta utan är mer sval och ser fram emot att göra denna resa genom Beck-filmerna. Gillar dock redan Persbrandts "Gunvald". 2+
Astrojacob
2016-02-14
Mer än godkänd, svag Fyra. Nyqvist liten biroll :)
silvertrain
2014-04-22
En ganska bra Beck-film. Rätt hemsk film dock. Hemsk handling. Hyfsad trea.
fridenpaden
2014-03-30
Såg precis om filmen för första gången sedan de gick på tv4 första gången. Svårt att komma in i filmen, ingen presentation av poliskaraktärerna. Gillar egentligen inte svensk polisfilm så frågar är hur många beck-filmer man orkar med.
DEB
2013-08-11
En av de klart bättre Beckfilmerna. Många klockrena citat från Brante och oväntade och spännande vändningar. Fyra!