Becker - Kungen av Tingsryd

Becker drivs av jakten på pengar och är kung i småländska Tingsryd. En ort där alla vet vem han är. Men lögner, hemligheter och svek håller på att förändra världen så som han känner den...

Originaltitel Becker: Kungen av Tingsryd
Alternativ titel Becker - The King of Tingsryd
Regissör Martin Larsson
Manus Martin Larsson
Genre Drama, Komedi, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Henrik Lilliér, Peter Lorentzon, Estelle Hadir Löfgren, Shanti Roney, Sonja Richter, Lars Ranthe, Helen Sjöholm, Karin Lithman, Marcin Nawrot, Torkel Petersson, Nour El-Refai, Jan Coster, Maria Alm Norell, Hanna Normann, Tomas Högblom, Dennis Wennberg

Christofer
2019-01-28
Ajaj, det här var ju inget vidare. Vad var poängen med Shanti Roneys och Torkel Peterssons skånska förresten? Ingen alls förstås.
Party_Fille
2019-01-20
Grymt bra - Småland egen Tony Soprano.
Murvel48
2018-12-17
Om det här verkligen var menat som en komedi får den en klockren etta eftersom ingenting var roligt. Jag föredrar att se filmen som ett kriminaldrama och då blir det en svag tvåa.
KyLLo
2018-06-17
Syftet var säkert att göra något i stil med Smala Sussie och Torpederna. Men det har ju redan gjorts, även om handlingen är förlagd i Småland här. Dessutom känns det bara tillgjort i den här. Huvudpersonen är en pratkvarn som framställs som både en företagsam samhällsmedborgare och en envis rättsskipare som struntar i lagar. Mycket rasism och fördomar i handlingen. Så har de tagit in lite danskar som väl snarare ställde upp i gengäld än för att förbättra sina cv:n.
arruba
2018-02-08
Smårolig i mellan åt, men huvudrollen Becker... Vilken trött och töntig karaktär, kunde inte ta honom på allvar överhuvudtaget.
solan
2017-09-10
En riktig kalkon! I stil med "Mammas pojkar".