2.5

Bee Movie

Filmen handlar om ett bi vid namn Barry B. Benson. När Barry, som just lämnat college, upptäcker att människan står för den största konsumtionen av honung, tar han ett stort och viktigt beslut. Han bestämmer sig för att stämma hela människosläktet.

Originaltitel Bee Movie
Regissör Steve Hickner, Simon J Smith
Manus Jerry Seinfeld, Spike Feresten, Barry Marder, Andy Robin
Genre Äventyr, Animerad, Familjefilm, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Jerry Seinfeld (röst), Renée Zellweger (röst), Matthew Broderick (röst), John Goodman (röst), Chris Rock (röst), Patrick Warburton (röst), Kathy Bates (röst), Barry Levinson (röst), Larry King (röst), Ray Liotta (röst), Sting (röst), Oprah Winfrey (röst)

Skapad 2019-11-16 av Stygga-Vargen
Det finns en videobutik i stan som säljer ut begagnade, före detta hyrfilmer och ibland har de extrapris på sådana. En gång, det var under sommaren 2008, gjorde jag några fynd och köpte bland a...   Läs mer »

Skapad 2019-11-09 av santiago
Jerry Seinfeld höll sig borta bra länge efter sin TV-succé \"Seinfeld\". Nu gör han ett försök att vara rolig i animerad form och personligen tycker jag det känns sådär. Styrkan med TV-seri...   Läs mer »

AngelsDiary
2018-03-24
Cute men har väl sett bättre.
2018-03-07
Bara en riktigt usel barnfilm!
2017-10-22
HerrNenne
2017-05-29
Jaha, det är så naturen funkar. Snyggt gjord men varken särskilt rolig eller tillräckligt bra historia.
Tatty
2017-04-04
Så bra, rolig, gullig och till och med faktiskt lärorikt om bina när det verkligen är så som de säger på sluter att blommor behöver bina alls. Gillar filmen starkt!!
2016-10-28
En av de bättre animerade filmerna som gjordes under 00-talet. Den är väldigt rolig och underhållande och väldigt snyggt animerad.
Lotso
2014-07-03
I sin helhet en okej film. Det största problemet jag hade med denna var i handlingen och karaktärerna (förutom Ken). Den har några roliga skämt och ibland underhållande men också ibland kändes den inte så värst underhållande. Barn lär säkert gilla den då jag har hört att den har en del fans både stora och små. Personligen tillhör jag inte dem och lär nog inte se om denna filmen igen, en gång räcker.
karlstadtös
2013-08-17
Roligare än väntat!
mammahaj
2013-04-05
En ganska svag trea. Vissa ljuspunkter om än glesa.
yrkeschaufföre
2013-03-12
Jag såg den på svenska för första gången, det var värre än jag trott men fyran står kvar. Allra mest saknar jag Patrick Warburtons röst.