1.8

Beethoven

Ett flertal djur blir stulna från en djuraffär på uppdrag av den lömske veterinären Varnick. Men en valp, en sanktbernhardshund, lyckas rymma och tas om hand av familjen Newton som döper den till Beethoven. Medan hunden växer upp och blir större ställer den till med en massa hyss till familjens, i synnerhet pappa Georges, förtret. Varnick är dock fortfarande ute efter Beethoven för att använda honom i ett djurförsök.

Originaltitel Beethoven
Regissör Brian Levant
Manus John Hughes, Amy Holden Jones
Genre Familjefilm, Komedi, 90-tal
Skådespelare Charles Grodin, Bonnie Hunt, Nicholle Tom, Christopher Castile, Sarah Rose Karr, Dean Jones, Oliver Platt, Stanley Tucci, David Duchovny, Patricia Heaton, Laurel Cronin

KyLLo
2019-01-04
Originalet från 1992, som sedan fått en hel drös uppföljare. Den kom före Air Bud- och Buddies-filmerna.
Dele
2018-07-20
Nej.
2018-02-04
Usel!!!
spielmitmir
2015-03-10
Familjefilm som - som så ofta - är bra 75% in i filmen men som sen totalt spårar. Varför ska det alltid sluta i kaos och hysteri? Och nuttighet? Sjunkande betyg...
2014-11-10
En familjefilm som verkligen gör sig värd namnet familjefilm. En perfekt film att uppleva tillsammans med barn. Barnen tycker den är kul och spännande och själv minns man hur denna filmen byggde upp en stor längtan efter en Sankt bernard hund. Saltkråkan hade kanske också lite ansvar. Väldigt trevlig film att se och Charles Grodin är kul. 3+
ClintanTheKing
2014-01-11
Fin liten film.
estet_kikka
2013-02-16
meh. rätt intetsägande. å gud vad jag stör mig på pappan! men ok för att vara familjefilm antar jag
Xenox
2012-07-23
En ganska charmig familjefilm. Svag trea.

2012-04-28
naw vissa scener e ju bra
federico033
2011-12-25
Allt jag artär usla hundägare som borde blivit fråntagna djuren sen länge. Dessutom är filmen tråkig och värre skulle det bli för varje uppföljare