3.3

Before I Disappear

Baserad på kortfilmen Curfew från 2012. Richie befinner sig i sitt sämsta tillstånd någonsin och funderar på att begå självmord, när han får ett samtal från sin syster om att se efter hennes elvaåriga dotter, Sofia, under några timmar.

Originaltitel Before I Disappear
Regissör Shawn Christensen
Manus Shawn Christensen
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Shawn Christensen, Fatima Ptacek, Emmy Rossum, Paul Wesley, Ron Perlman, Richard Schiff, Joseph Perrino, Isabelle McNally, Joseph DeVito

vonadel
2017-10-03
Baseras på en riktigt bra kortfilm. Håller inte riktigt lika bra som långfilm men ändå helt ok. Bowling-scenen fortfarande bäst. 6/10
Kajanus
2015-09-16
Shawns långfilmsdebut är lika härligt drömsk och poetisk som hans sångröst är dov och tilltalande.
filmfreak1
2015-05-09
För många saker som förstör flytet i berättelsen, som är i grund och botten väldigt fin även om man sett det förut. Sidohistorien som inte finns med i kortfilmen, håller inte riktigt. Medans skådespelet och samspelet mellan Shawn Christensen och Fatima Ptacek förbättrats, synd att dom inte får mer speltid tillsammans. Emmy Rossum är ett välkommet tillskott.
xkattenx
2015-02-03
Ljuvlig
ziferN
2014-12-19
Det är bra, snyggt filmat och välgjort men kortfilmen är faktiskt bättre. Det är i grund och botten samma film, fast längre, dock känns det som att flera saker är motvilligt inskrivna för att göra en långfilm utav en kortfilm. Men som sagt, det är ändå välgjort och helt klart bra.