2.6

Before I Go to Sleep

När Christine vaknar upp varje morgon minns hon ingenting som ett resultat av en traumatisk olycka i hennes förflutna. En dag uppdagas fruktansvärda sanningar som tvingar henne att ifrågasätta alla i hennes omgivning.

Originaltitel Before I Go to Sleep
Regissör Rowan Joffe
Manus Rowan Joffe
Genre Mysterium, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Nicole Kidman, Colin Firth, Mark Strong, Anne-Marie Duff, Adam Levy, Ben Crompton, Dean-Charles Chapman

Robkiller
2019-06-08
Minnesförlust-film som håller sig lite småintressant, men aldrig riktigt tar sig.
svältaren
2018-11-03
Kidman är bra som alltid, men det här har vi sett förut.
92axha10
2018-10-13
Irriterande i hur handlingen flyter framåt. Ingenting är övertygande eller intensivt.
KyLLo
2018-07-02
Kidman är riktigt bra i rollen, men det blir för mycket upprepningar och för långsam händelseutveckling.
StureStenhög
2017-01-09
Jag gillar sådana här idéer, och det här är en engagerande thriller där man hinner misstänka allt och alla under filmens gång. Men den känns ändå lite för hafsig och allmänt avslagen, och de logiska luckorna är lite för många. Dock alltså kul för stunden, stark tvåa
mammene
2017-01-08
Här blev då jag rejält lurad och det känns bra. Mycket bra ide och uppbyggnad, sedan kanske det mer mynnade ut i en standard thriller på slutet, men klart sevärt och lite ovant att se Colin Firth så "här".
mylar
2016-08-20
Känner mig korkad eftersom jag trots att twisten var uppenbar missade den sista pusselbiten för att få ihop det. Säkert på grund av fördomar. Det blir ganska spännande, men eftersom halva filmidén är stulen från Memento och andra halvan består av familjekärlekspropaganda blir det ändå inte mer intressant än en tvåas betygvärde.
Zipper
2016-05-22
Helt okej spänningsfilm som jag nog inte kommer tänka så mycket mer på, men som levererade i stunden.
Tatty
2016-05-17
Oj vad bra den var än vad jag hade förväntat mig. Riktigt bra och spännande. Ända från början till slutet. Blev lite förvånad på slutet fast jag nästan förstod vad som pågick i filmen. Därför var filmen riktigt bra och spännande. Gillas!!
2016-02-10
En thriller som vill förvilla och överraska, men som inte lyckas med något av det. Småputtrigt är det och visst vill man veta hur allt ligger till. Med lite mer tempo kanske de släpiga 90 minuterna varit mer underhållande?