3.6

Begär, besvär och enkla män

Efter att hans flickvän gått bakom ryggen på honom svär Bill att förföra nästa kvinna han ser medan hans bror är fast besluten att finna deras far, revolutionären som försvann 20 år tidigare.

Originaltitel Simple Men
Regissör Hal Hartley
Manus Hal Hartley
Genre Drama, Komedi, 90-tal
Skådespelare Karen Sillas, Elina Löwensohn, Martin Donovan (II), Robert John Burke, Bill Sage, Holly Marie Combs, Mark Bailey, Chris Cooke, Joe Stevens, Damian Young, Bethany Wright, James Hansen Prince

Darn
2014-03-15
Bra och bara allmänt skön i sin avslappnade utstrålning. Den smått märkbara flirten med franska nya vågen (tänker främst på "Bande à part") är fin och de fina utsnitten i fotona likaså.
jingoo
2013-07-13
Så fort folk öppnar munnen och pratar fattar man att detta är en Hartley film. Tar en kort stund att komma in i det men sedan har man vant sig och det bli väldigt bra. Jag gillar dom Hartley-filmer jag sett men till skillnad från den stora massan tycker jag Trust är överskattad. Den här var bättre. Men Amateur är bäst.
JimCarrey
2013-04-27
Rolig!
skitbad
2008-09-22
Jag hade nästan glömt bort hur fantastiskt härlig den här filmen är, uppe där i toppen bland Hartleys bästa tillsammans med Unbelievable truth, Surviving desire & Henry Fool (och det säger inte lite)...fast en liten bit kvar till totala fullträffen Trust.
Spidde
2007-12-04
Andra Harley-filmen jag ser, har sett The unbelievable truth tidigare, och jag är inte lika imponerad den här gången. Den kändes rätt så tråkig och hade inte samma charm som den andra filmen. Ganska typisk tvåa...
accatone
2007-09-06
Som en nya vågen-film blandat med Jarmusch, med en glimt av B-film.
rowe
2007-03-02
åh det finns så mycket som är så jävla klockrent! hur alla talar helt allvarligt som i en film noir, mannen som slåss med sin motorcykel, nunnan och polisen som rullar runt på vägen och all den schyssta musiken! jävlar vad bra!
mabj
2007-03-02
Så najs att Alla är sina egna små filosofer!
brtkrbzhnv
2006-04-16
Början är bra, men sedan blir filmen sämre; dessutom är den för lång. Slutet var ointressant. Jag fortsätter hoppas på att Hartley skall leverera något riktigt bra.
ilgoga
2006-02-08
Något utav det sämsta skådespel jag sett. Antar att det är meningen och nån underfundighet som jag inte förstår mig på... ja, jag fattar helt enkelt inte...