3.1

Begravning i Berlin

Den brittiska agenten Palmer skickas till Berlin för att hämta en officer som bestämt sig för att hoppa av. Situationen blir dock mer komplicerad än så.

Originaltitel Funeral in Berlin
Regissör Guy Hamilton
Manus Evan Jones (II)
Genre Drama, Thriller, Action, 60-tal
Skådespelare Michael Caine, Paul Hubschmid, Oskar Homolka, Eva Renzi, Guy Doleman, Hugh Burden, Heinz Schubert, Günter Meisner, Wolfgang Völz, Thomas Holtzmann

KyLLo
2019-04-17
Michael Caine är bra och jag gillar stilen med de kantiga brillorna.
FabianBom
2016-11-10
bra spionfilm
labi
2013-08-22
Även om föregångaren Ipcress har ett Bondtema av Barry är den här Palmerrullen än mer Bond-lik. Dessutom regisserad av Bondregissören Hamilton. Där Ipcress blev lite trist behåller den här filmen spänning ända in i mål. Homolka är lysande som rysk general.
KillerPutte
2010-09-27
(rek.3) Mycket sevärd främst pga den härliga stämningen och Michael Caines brittiska och stela rolltolkning. Handlingen är däremot inte alltför tillfredsställande utan snarare rörig och lite töntig. Skön trea dock!
steke
2010-08-21
Bästa spionthrillern!
Redwood
2009-11-15
Tråkig så att klockorna stannar. Lite intressant att se idag, i samband med att vi firar 20-årsjubileet av Berlinmurens fall.
Philips
2009-09-22
Bästa "spion-filmen" om kalla kriget, sköna miljöer och karaktärer.
hairofthedog
2009-06-04
härligt charmig.
Kurganen
2008-10-16
Jag kan inte annat än älska Caines Palmer-filmer. Det är lamt , med dagens mått mätt, men intelligent och underhållande. En slags vardags-Bond.
NoWireHangers
2008-02-05
Känns som Caine kan spela den här rollen i sömnen. Men visst är han bra, men filmen är ganska överskattad liksom sin föregångare, The Ipcress File.