3.1

Mitt liv med Liberace

Långt före Elvis, Elton John, Madonna och Lady Gaga fanns Liberace: en virtuos pianist, skandalös underhållare och bombastisk scenkonstnär och TV-stjärna. Hans extravaganta stil och spektakulära scenframträdanden gjorde honom till en världsberömd artist med en trogen fanskara under hela hans 40-åriga karriär. Liberace levde ett utsvävande liv och omfamnade en livsstil av överskott både på och utanför scenen. Sommaren 1977 klev den snygga och betydligt yngre Scott Thorson in i hans loge och olikheter och åldersskillnader till trots blev det början på ett hemligt kärleksförhållande som varade i fem år.

Baserad på memoaren Behind the Candelabra: My Life with Liberace av Scott Thorson och Alex Thorleifson från år 1988.

Originaltitel Behind the Candelabra
Regissör Steven Soderbergh
Manus Richard LaGravenese
Genre Drama, Romantik, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Matt Damon, Michael Douglas, Dan Aykroyd, Rob Lowe, Debbie Reynolds, Scott Bakula, Tom Papa, Nicky Katt, Cheyenne Jackson, Paul Reiser, Boyd Holbrook, David Koechner, Jane Morris, Garrett M Brown, Pat Asanti, Deborah Lacey

KyLLo
2018-04-09
Okej, men inte riktigt i min smak. Stark tvåa.
92axha10
2017-10-24
Jisses, det är mycket man inte vet.

2017-08-20
Mår illa när jag tänker på hur avskyvärt dålig den här filmen är.
jonbo
2015-07-02
Douglas film.
isecore
2014-10-26
En okej film, dock för lång vilket gjorde att jag inte riktigt hakade fast i den. Michael Douglas gör ett övertygande personporträtt.
oell
2014-10-15
långt före elvis?
Gigi1943
2014-09-17
Underhållande (själv har jag uppnått den åldern då jag minns skriverierna om honom, han var ju superkändis en gång i tiden). Tyvärr tycker jag inte att Douglas var speciellt bra i rollen, men han gjorde sitt bästa och Damon är som alltid superbra i sina roller.
Lotso
2014-07-12
I sin helhet en bra film med två fantastiska rollinsatser från både Michael Douglas och Matt Damon filmen är värd att se på bara för deras rollinsatser. Men filmen i sig är bra också och välregisserad från Soderbergh och det märks att han ligger bakom regin. En perfekt eftermiddagsrulle att kolla på inte bara för skådespelarna men också för historian.
Mikka
2014-03-06
Åh, nej. Det kryper riktigt i mig, Liberace lyckades verkligen inte knyta an här. Jag fann filmen lång, seg, ointressant... Det blir således ingen stark tvåa.
Henrik
2014-02-15
Helt OK film. Matt Damon och Michael Douglas gör bra ifrån sig. Massor av glitter, bländvita leenden och paljetter.