3.6

Elmo, en mupp full av kärlek

En dokumentär om Kevin Clash, mannen bakom den omåttligt populära muppen Elmo.

Originaltitel Being Elmo: A Puppeteer's Journey
Regissör Constance Marks, Philip Shane
Manus Philip Shane, Justin Weinstein
Genre Dokumentär, 2010-tal

AlbinWesley
2014-11-15
Mycket av mig älskar förstås det här... Hemskt fint. Men det finns liksom ingen friktion riktigt, det är väl det enda som hindrar högre..
Tobetobbs
2014-08-14
Lagom lång och väldigt intressant att se vilket otroligt jobb det är att vara puppeteer.
dafreakish
2013-02-10
Gulligt och sött om Clashs nästan besatthet kring dockorna han så fint ger liv till. Dock blir eftersmaken lite sur då man vet vad som hänt Clash efteråt. Men bortsett från detta är det en klart sevärd dokumentär om en person vars drömmar blivit verklighet.
ulpe01
2013-01-07
En dokumentär som är precis som Elmo, mjuk och full av kärlek.
craptastic
2012-12-12
Lite väl gullig kanske. Men en jäkla massa feelgoodkänsla gjorde att man inte kunde lämna filmen utan ett glatt humör.
lekke
2012-10-25
Gullig! Hans arbetsplats är ju rätt fantastisk.
haajen
2012-09-19
Möjligen inte den mest djupgående dokumentären men den är så fin och mänsklig (och intressant!) vilket gör att man inte bryr sig. Skönt och må bra efter att ha sett en dokumentär för en gångs skull!
luxlisbon
2012-07-20
Fin dokumentär med mycket hjärta <3 Intressant, rolig och gripande.
Ondskapt
2012-07-20
Väldigt varm, rolig och gripande dokumentär som både lockar fram tårar och skratt. Må låta klyschigt, men det är det bästa sättet att beskriva den här, och kan endast vara opåverkande för dom som har hjärta av sten.
foppa99
2012-04-11