3.1

Bella Martha

Martha arbetar som framgångsrik kock. Hon är extremt noggrann i sitt arbete, som upptar det mesta av hennes tid. Men när hennes syster dör i en bilolycka tvingas hon ta hand om sin åttaåriga systerdotter Lina. Det blir ingen lätt uppgift för Martha, som får kämpa för att få både privat- och arbetsliv att gå ihop.

Originaltitel Bella Martha
Alternativ titel Drei Sterne
Regissör Sandra Nettelbeck
Manus Sandra Nettelbeck
Genre 2000-tal, Komedi, Romantik, Drama
Skådespelare Martina Gedeck, Maxime Foerste, Sergio Castellitto, Oliver Broumis, Sibylle Canonica, August Zirner, Katja Studt, Ulrich Thomsen

idaho1981
2017-06-19
rymt skådespeleri, främst från Gedeck. Har ju sett Hollywood-versionen och inser återigen vad de kan förstöra. Här har vi en vackert berättat historia med intressanta personer som berör och reagerar utifrån sin karaktär. Både humor och drama och snyggt foto. Det enda som drar ner lite är att den manliga huvudrollen ser ut att vara dubbad. Annars är det den perfekta feelgoodfilmen. Me like!
OffTheGround
2007-01-18
Storyn har man sett förut. Det nya här är den underbara musiken och maten. Det blir en stark trea, filmen blir trots allt hyfsat engagerande.