1.8

Belles magiska värld

Tecknad barnfilm där vi får träffa Belle och Odjuret i tre nya äventyr, uppdelade ungefär som kapitel i en bok. I Det perfekta ordet leder ett missförstånd mellan Belle och odjuret till en lektion i förlåtelse. Vippan blir svartsjuk handlar om hur Lumiere förbereder en överraskning åt Vippan på deras årsdag, men denna romantiska kväll slutar inte som Lumiere hade tänkt sig. I det sista kapitlet, Den brutna vingen får Odjuret visa prov på sin godhet, när Belle tar hand om en skadad fågel. Självklart träffar vi också Clocksworth, Mrs. Potts, och Chip, samt flera nya vänner.

Originaltitel Belle's magical world
Regissör Cullen Blaine, Daniel de la Vega (III), Dale Case, Barbara Dourmashkin, Bob Kline, Burt Medall, Mitch Rochon
Manus Alice Brown, Richard Cray, Carter Crocker, Sheree Guitar, Chip Hand
Genre Animerad, Familjefilm, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Paige O'Hara (röst), Robby Benson (röst), Gregory Grudt (röst), David Ogden Stiers (röst), Jerry Orbach (röst), Anne Rogers (röst), Jeff Bennett (röst), Jim Cummings (röst), Kimmy Robertson (röst), Rob Paulsen (röst)

2020-10-09
hemsk, vidrig så nej!!!
wyrm
2009-06-22
Nej! Neeej! Åh NEJ! Otroligt fult animerat att jag nästan inte trodde det var disney först utan någon wannabe, ingen av orginalrösterna i stort sett (men det hade jag iofs inte förväntat mig) och själva handligen var bara... så dålig. Ingen, absolut inte en enda, agerar enligt karaktär. Att disney kunde sjunka så lågt att de var villiga att ge ut det här är skrämmande.
Zuzz
2008-02-13
Lite småsöt ibland, men överlag nej. Rösterna är helt fel, bara Mrs Potts som är bra. Tyvärr var filmen korrupt på slutet, så jag fick inte se sista kapitlet. En 2a.
Magga
2004-06-22