2.6

Below

Märkliga saker sker på en amerikansk U-båt mitt under det brinnande andra världskriget.

Originaltitel Below
Regissör David Twohy
Manus David Twohy, Darren Aronofsky, Lucas Sussman
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Matthew Davis, Bruce Greenwood, Holt McCallany, Dexter Fletcher, Nick Chinlund, Olivia Williams, Scott Foley, Andrew Howard, Christopher Fairbank, Chuck Ellsworth, Crispin Layfield, Jonathan Hartman, Jason Flemyng, Matthew Leitch, Zach Galifianakis

Andreas_
2018-06-09
Inte alls dum rulle, lite klaustrofobisk ubåt/krigsfilm med lite spökskräck i...detta är min andra gång jag ser filmen och kommer dessvärre ihåg mycket av handlingen men filmen håller ändå bra, skådisarna är bra trots att det inte är några jättestora namn men många känner man igen som är större idag, sen att göra en film om en hemsökt ubåt känns för mig något nytt istället för det klassiska hemsökta huset som det alltid annars handlar om. men som sagt, filmen var klart mer spännande och bättre när man inte visste handlingen eller utgången för den delen, men höll faktiskt bra för en andra titt ett antal år senare, inte direkt jätteläskig utan filmen är mer spännande, jag skulle inte egentligen kalla detta skräck utan mer thriller under vattenytan, helt klart underskattad film och gillar man ubåtsfilmer och spökfilmer så bör man kika in denna. Betyget efter en andra titt landar på en stark 3:a
2018-01-23
2015-08-07
Det var väl egentligen väntat. 4/10
Starlette
2015-04-11
Boooring. Och inte skräck någonstans.
necros1s
2015-04-04
Välspelad skräck! Lite låg budget på vissa effekter dock
Harkaiden
2013-11-19
Filmen dryper av potential, men är i slutändan inte särskilt intressant överlag.
Robkiller
2013-01-06
Helt ok u-båtsfilm som håller spänningen uppe.. även om den flummar ur en del ibland så blir det intressant... filmen bygger mycket på ljudproduktionen och det krävs en hyfsat bra ljudanläggning för att göra detta intressant... visuellt är det inte nå vidare och effekterna är rätt usla... men skådespelarna gör sitt jobb och det fungerar...
Berniey
2013-01-06
Historiskt korrekt är den inte och klippningen är under all kritik! Trots detta är det en skön skräckis i en ubåt?
mazquara
2013-01-06
den var så dålig så jag har visst förträngt den, haha!