2.5

Below Her Mouth

Dallas är trött på sin tillvaro ? hon sliter som takläggare på dagen och träffar älskarinnor på natten ? samma sak varje dag. Tills hon träffar den självsäkra och framgångsrika moderedaktören Jasmine på en klubb. Från första ögonkastet dras de som magneter till varandra, och kastar sig rakt in i en passionerad affär. Jasmine ser rakt igenom Dallas inställsamma charm och Dallas ser Jasmines längtan efter att få vara sig själv. Det finns bara ett litet problem, Jasmines fästmans Rile.

Originaltitel Below Her Mouth
Regissör April Mullen
Manus Stephanie Fabrizi
Genre Drama, Romantik, Vuxenfilm, 2010-tal
Skådespelare Erika Linder, Natalie Krill, Sebastian Pigott, Mayko Nguyen, Tommie-Amber Pirie, Melanie Leishman, Andrea Stefancikova, Daniela Barbosa, Elise Bauman, Ian Matthews, John White, Dawne Furey, Jocelyn Hudon

HerrNenne
2019-10-02
Väldigt överraskad över att tycka mig känna igen en låt av Chelsea Wolfe här, och speciellt i en sån scen. Henne slåtar känns alltid skräckfilm för mig. Ändå var det perfekt. Första timmen är en fantastisk stund av film där scen efter scen bara flyter ihop och genom varandra och man glömmer liksom bort tiden och allt annat också, förutom Dallas, Jasmine och deras relation. När det börjar regna så bromsas flytet upp, ordentligt och förståeligt och kommer aldrig tillbaka till det. Skådespelarna är ofta väldigt stela när de levererar repliker, men är dock väldigt bra på att trots det förmedla känslor som känns otroligt äkta. Väldigt imponerande.
Danny_Boy
2018-06-26
Emellanåt riktigt dåligt skådespel. Man bryr sig inte om karaktärerna. Filmen saknade substans och kändes mest som en enda lång sexscen.
Albion
2018-05-17
suck. en hemskt dålig film helt enkelt.
ekneB
2018-04-29
Nånstans tycker jag ändå att man kan hitta ett vemod och olycka mitt bland allt sex. Och jag tycker ändå dom fångar det helt okej
AngelsDiary
2018-03-01
var så tråkig att jag inte uppfattade någon direkt story i filmen.
JPerlie
2017-10-01
Tjatigt tema. När det kommer till lesbisk film så är det svårt att hitta filmer med substans. Det finns, men i letandet efter dem dyker väääääldigt mycket sånt här upp. Ibland är det välgjort och ibland är det crap. Den här var helt ok. Men jag börjar ledsna på "jag ska gifta mig med en man. Å nej, jag tror jag är lesbisk. Men jag kan inte lämna honom..." Det är typ det eller en äldre kvinna förför sin unga elev, passionerat Och blir påkommen av hennes man. De är ofta någon som blir påkommen med något. Som sagt. Det blir lätt tjatigt.
Murvel48
2017-09-19
Filmen klarar Bechdeltestet med råge.
Zipper
2017-03-11
Det här är ingen revolutionerande historia eller lysande film i sig, men med tanke på hur ovanlig den är i sitt användare av "female gaze" och en lesbisk passionerad kärlekshistoria så ger jag en fyra med hjärtat.