3.5

Benny & Joon

Benny äger en bilverkstad och har svårt att få några hembiträden att stanna kvar i huset för att ta hand om hans mentalt handikappade syster Joon.

Originaltitel Benny & Joon
Regissör Jeremiah S Chechik
Manus Lesley McNeil, Barry Berman
Genre Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare William H Macy, Johnny Depp, Julianne Moore, Aidan Quinn, Dan Hedaya, Mary Stuart Masterson, Oliver Platt, CCH Pounder, Eileen Ryan, Joe Grifasi, Liane Curtis

2017-10-23
2017-07-31
Såg denna film på TV för länge sen och då tyckte jag den var väldigt bra i alla fall.
andybrando
2016-10-05
Söt film som fungerar tack vare sympatiska rollprestationer, annars skulle den sakna all trovärdighet. Depp är imponerande.
MsA
2015-10-24
En av mina absoluta favoritfilmer! Så underbar! Johnny Depp, Mary Stuart Masterson och Aidan Quinn funkar så bra ihop! Fin film om psykisk ohälsa och kärlek!
Murvel48
2015-09-20
Borde inte filmen hetat Sam & June? Det är säkert en bra film på sitt sätt men samtidigt var den rent otroligt tråkig. Den får en svag tvåa bara för att jag kunde spela stora delar av filmen med förhöjd hastighet...
Albion
2015-09-11
Riktigt snyggt intro som skapar en förväntan och en positiv känsla som sedan bär en god stund in i filmen. Johnny Depps introduktion i filmen blirsedan nästa höjdare som gör filmen till en vinnare. Tyvärr traskar den in på klassisk mallad struktur vad det lider men som helhet finns en trevlig och originell strävan som ska premieras. Betyget hamnar på en stark 3; a, dvs 3+
2014-11-10
En mysig film om människor som är lite udda men som visar de människor som finns omkring dem vad som betyder något här i livet. Är det rätt att det finns normer och regler för allt eller är det kanske mer rätt att följa sitt hjärta och sin själ? Depp är imponerande när han återskapar Chaplins, Keatons m fl:s stumfilmsnummer.
Darn
2014-03-02
Varm och charmig på ett litet eget sätt (men ändå inte) inom annars välkända ramar som jag gillar för vad det är. Depp är här oförstörd, underhållande och bra, trots sina patenterade manér.
okidoki
2013-08-22