3.4

Berlin Calling

Kompositören Martin känd som DJ Ickarus är på turné med sin flickvän och manager Mathilde och är på väg att släppa sitt största album hittills. Men alla Martins planer kastas i omkull efter att han förts till en akutmottagning på en psykiatrisk klinik, hög på droger efter ett gig.

Originaltitel Berlin Calling
Regissör Hannes Stöhr
Manus Hannes Stöhr
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Paul Kalkbrenner, Rita Lengyel, Corinna Harfouch, Araba Walton, Peter Schneider (II), Rolf Peter Kahl, Henriette Müller, Udo Kroshwald, Megan Gay, Max Mauff, Peter Moltzen, Dirk Borchardt, Erdal Yildiz, Ernest Hausmann, André Hoffmann, Caspar Bódy, Paul Preuss, Mehdi Nebbou, Doreen Schmidt, Anja Limbach

jezebel
2015-11-05
Hade hängt i Berlin en hel del och blev helt till mig när jag hörde om den här rullen. Beställde för 330 spänn (har aldrig betalt i närheten av så mycket för en film någon annan gång) och lånade sedermera ut den till någon. Har glömt vem. Oengagerande story. Hade velat ha mer intensiv klubb-/stadskänsla, om man nu kan kräva något så specifikt av någon annans verk? Lyssna på soundtracket.
RemeZ
2012-06-10
Kanske inte så bra, men är lite svag denna typen av film, speciellt med en livs levande dj som skådis. Bra foto och musik.
Mikka
2011-10-20
Musiken är skön och filmen har mer djup än vad den glatta ytan inledningsvis lurar en att tro.
F-M-J
2011-08-18
Även fast jag är väldigt inne i hela technogerner som sådan och djar själv så fanns det ingenting att hämta hos "Berlin Calling". Kalkbrenner är lite av ett skämt (som skådespelare) och filmen är väldigt tom på innehåll och mening. Väldigt tråkigt att dem inte tar vara på alla de intressanta klubbmiljöerna och festerna som finns i Berlin. En rejäl flopp! Men får hålla med de flesta dock, musiken är go.
JohanHag
2010-07-28
Den riktigt bra musiken gör ju hela filmen
joakimfischer
2010-04-08
håller med rebelscum på alla punkter... i övrigt svår att sätta fingret på nått speciellt... giller den, och gillar honom.
rebelscum
2010-03-28
Soundtracket går ju knappast att klaga på och Paul Kalkbrenner var oväntat stabil i rollen. Men filmen faller lite på att utspela sig för mycket på kliniken och man får se alldeles för lite av Berlin - man borde gett staden mer karaktär.
emilstjernholm
2009-12-27
Åh, ljuva Berlin. Friedrichshain, Kreuzberg, Wilde Renate, Berghain, Astra, Guenten. En stad - en dekadens - som ingen annan.
Gialloblu
2009-10-25
Jag var ensam och berusad när jag såg filmen, dvs perfekt sinnesstämmning för att se denna typen av film.