2.9

Bernard och Bianca i Australien

När den australiensiske pojken Cody försöker rädda en magnifik örn från fångenskap blir han själv ett byte i klorna på en hänsynslös tjuvskytt. Än en gång får våra två modiga möss Bernard och Bianca rycka ut till undsättning. På ryggen av en albatross tar de sig över Stilla havet till Australiens otämjda vildmark. I denna främmande värld väntar okända faror, illasinnade reptiler och rastlösa infödingar. Men också en liten pojke som befinner sig i stor fara. Kommer våra två hjältar hinna fram i tid?

Originaltitel The Rescuers Down Under
Alternativ titel Bernard & Bianca i Australien
Regissör Mike Gabriel, Hendel Butoy
Manus Margery Sharp, Joe Ranft, Karey Kirkpatrick, Byron Simpson, Jim Cox
Genre Animerad, Familjefilm, 90-tal
Skådespelare Bob Newhart (röst), Eva Gabor (röst), John Candy (röst), Tristan Rogers (röst), Adam Ryen (röst), George C Scott (röst), Douglas Seale (röst), Frank Welker (röst), Bernard Fox (röst), Peter Firth (röst)

dafreakish
2018-04-07
Klart underskattad liten Disney-pärla. Den charmiga duon ger sig ut på jakt efter en kidnappad pojke i landet down under. Det är oerhört snyggt, harmlöst och sångfritt (tack för det). Början på Disneys andra guldålder.
haajen
2018-04-05
Mysigt matinéäventyr, varken mer eller mindre.
Biberkolben
2018-03-28
Ett tekniskt mästerverk. Svindlande häftig, fartfylld och rolig. McLeach och Johanna är helt fantastiska! Bättre än ettan. Jobbig och präktig unge, dock.
2017-12-10
Nja, inte alls lika bra som första filmen...
2017-10-21
helt ok

2017-07-05
Musikken minte meg om en storfilm. Får en meget snill 3-.
wasteoftime
2017-04-19
Hmm, jag hade lite förväntningar på den här ändå, eftersom att jag hade ganska goda minnen ifrån barndomen, men det var ganska tråkigt och ointressant. Och nästan lika rörigt som ettan. Det är väl dock lite bättre. 0,1 på SH-skalan.
peu-depeu
2015-09-26
Den känns väldigt oigenomtänkt. Ungen har ingen pappa, men det får aldrig någon betydelse. Ungen hotar med skogsvaktarn, men han får aldrig heller någon betydelse. Filmen är bara fylld med klyschor och stereotyper. Det filmen inte är fylld av är Bernard och Bianca, som knappt är med i sin egen film. Den här är ljusår ifrån första filmen.
KyLLo
2013-11-18
För rörig på typiskt uppföljarvis. Föredrar originalet från 1977.
Djason
2013-07-26
Kommer ihåh att jag blev rädd i början när kamran går fort över vidderna i Australien. Älskade denna som ung men som äldre är den inte lika vass men fortfarande är den en teckand film som håller.