3.7

Berserk: Golden Age Arc II - The Battle for Doldrey

Svärdmästaren Guts fortsätter att strida vid sidan av Griffith och hans "Band of Hawks".

Originaltitel Berserk Ougon Jidai-hen II: Doldrey Kouryaku
Alternativ titel Berserk II The Doldrey War
Regissör Toshiyuki Kubooka
Manus Ichirō Ōkouchi
Genre 2010-tal, Animerad
Skådespelare Takahiro Fujiwara (röst), Hiroaki Iwanaga (röst), Yûki Kaji (röst), Minako Kotobuki (röst), Rikiya Koyama (röst), Yoshiro Matsumoto (röst), Kenta Miyake (röst), Takahiro Sakurai (röst), Kazuki Yao (röst), Toa Yukinari (röst)

Daesu
2015-03-21
Långt ifrån lika bra som mangan, men ändå riktigt bra.
Dutch
2013-09-30
Bra skit men hade blivit bättre med engelskt tal istället för det urlöjliga japanska tjutandet.
LTT86
2013-08-20
Snygg gjort, den som filmen som jag älskar minst av dom tre filmerna, men älskar den fortfarande och vill se mer av Berserk.
sille
2013-03-07
Serien är bättre på alla sätt men tycker inte det finns en uppsjö av bra anime så om man gillar serien uppskattar man denna film, sätter en 4:a, men kanske är mer 3:a om man inte är ett fan innan. Tycker nog att Arc2 är snäppet bättre än Arc1, tror Arc3 kan blir riktigt bra, man får mersmak och en rejäl cliffhanger!
MaxMackan
2013-01-26
Håller med bägge de föregående talarna. Filmerna är grymt snygga, men det blir ju betydligt ytligare, när man berättar historien så snabbt. Men grymt snyggt och fantastiska som komplement till serien, frågan är hur bra de är som standalone filmer. Tror den här är bättre en 1an då den är mer koncis och har en kortare berättelse att berätta, så den blir nog mer sammanhängande...
foppa99
2013-01-15
1an e bra, men denna e ännu bättre
väggar
2012-12-31
Väldigt snyggt våld (!!!) men annars inte lika effektfull som serien eller mangan, speciellt höjdpunkten av filmen levde inte alls upp till motsvarande scen i serien.