3.6

Berserk: Golden Age Arc I - The Egg of the King

Guts är en legosoldat som utan respekt för döden och med sitt enorma svärd, har placerat sig som en av de främsta av hans slag. När han under en belägring dödar en mycket fruktad krigare så fångar han uppmärksamheten av Griffith, ledare av legosoldatsgruppen Band of Hawks. Han övertalar Guts att gå med, men de mörka sanningar som Guts kommer upptäcka under resan kommer visa sig gå djupare än han trott.

Originaltitel Berserk Ougon Jidai-hen I: Haou no Tamago
Alternativ titel Berserk: The Golden Age Arc 1 - Egg of the High King, Berserk: The Golden Age Arc 1 - Egg of the Supreme Ruler
Regissör Toshiyuki Kubooka
Manus Ichirō Ōkouchi
Genre Äventyr, Anime, Fantasy, Skräck, Action, 2010-tal
Skådespelare Takahiro Sakurai (röst), Hiroaki Iwanaga (röst), Toa Yukinari (röst)

Daesu
2014-07-15
Trogen mangan, snygg animation (bortsett vissa partier som blev lite väl 3D), bra röstskådespel samt musik.
ericdraven
2014-04-06
älskar mangan och animeserien. här känns det som att man bara skrapar på ytan. tempot är för högt och odynamiskt, soundtracket är inte i närheten av originalet – men framför allt: karaktärerna är extremt fula. i stället har man lagt alla resurser på vackra miljöer och hög detaljrikedom i texturerna. blir ändå en trea tack vare den fantastiska storyn.
Kubrick
2014-02-02
Högtravande så det blir löjligt, men snygg film.
Dutch
2013-09-24
Skräck top 50?
LTT86
2013-08-20
Älskar Berserk, men är ledsen att det inte fortsätter där tv-serie slutade och att det inte är samma röstskådespelare från tv-serie. Men är väldig bra film och är glad att jag sog den.
MaxMackan
2013-01-26
Ja, som alla andra, så ställer jag mig lite frågande till hur väl det här fungerar som stand-alone. Det går allt för fort och saknar egentligen all form av karaktärsfördjupning som gjorde serien fenomenal. Men för oss som sett serien eller läst mangan, så är detta ändå riktigt bra. Det är oerhört vackert, några helt magiska scener där kamerarörelsen är perfekt och lite mer storbudget-känsla, så det är lite vad man kan förvänta sig en pumpad version på konceptet. Synd som sagt att de inte tagit sig lite mer tid till att berätta historien dock.
foppa99
2013-01-14
man vill se mer
väggar
2012-12-31
Lite för genomhastad och musiken är inte lika stark som i tv serien. Hoppas budgeten räcker för att ta sig förbi golden age den här gången så att vi får se de bra bitarna av mangan.
rexade
2012-12-15
CGI förstör filmen. Men animen och mangan som den är baserad på, är något av det bästa inom anime. Filmen når inte upp till samma nivå som förgångna titlar. Värd att se, om man är ett fan. Men annars borde man nog hålla sig undan.Hoppas på att nästa Arc blir mycket bättre.
Don_Anun
2012-10-03
Den är väldigt kort och väldigt snabb, den sammanfattar väl halva animen på 70 minuter, och det gör att den missar många små fina stunder och en del av animens finess och charm; men jäklar vad det pirrade ändå! Rekommenderar den endast för inbitna fans. En femma för att det helt enkelt är Berserk! <3