2.1

Besatt

Prästen Bowden tror att en pojkes underliga märken på kroppen beror på en demon. Efter Vatikanens godkännande försöker fader Bowden driva ut demonen. Det blir en kamp mellan ont och gott, då himmel och helvete brakar samman i en slutgiltig strid. Inspirerad av ett verkligt fall som även inspirerat "Exorcisten".

Originaltitel Possessed
Regissör Steven E de Souza
Manus Michael Lazarou, Steven E de Souza
Genre Skräck, Drama, 2000-tal
Skådespelare Timothy Dalton, Christopher Plummer, Piper Laurie, Henry Czerny, Jonathan Malen, Michael Rhoades, Shannon Lawson, Michael McLachlan, Richard Waugh

Djason
2012-04-30
Hyffsad tv-film med bra skådisar men att den är så lik Exorsisten drar ned betyget lite.
precineadd
2010-10-16
bara en tvåa för att det är en TV-film och skulle vara för självklart med en etta
yrkeschaufföre
2005-06-04
Kanske inget mästerverk direkt, men Timothy Dalton är en favorit!
Jesusbc
2005-05-16
såg inte ens klart filmen för den var så triiist! Äkta klycha!
Jennie__x
2005-02-13
Den är alltför lik exorcisten, det drog ner betyget... men pojkens skådespel drog upp det igen!!!
Succubus^Girl
2005-02-13
ett patetiskt försök att imitera Exorcisten. jag satt och tänkte "Ska han inte spy också". Och så, *poff* Där kom det ja. förstod det! Det är ju skrattretande.
JasonVoorhees
2005-02-12
Medelmåttig demonfilm med starka kopplingar till Exorcisten, fast den senare är så klart bättre. Mycket är kopierat, t.ex. tal i stämmor från den besatta, en spyscen mm. Besatt duger att titta på, men är lite småtråkig och inte läskig. Ok underhållning för oss som gillade Exorcisten, men inte mer!
kagemusha
2005-02-12
Jag har en förkärlek till filmer som behandlar det ockulta så det här var för mig en lagom underhållande tv produktion. Men varför är är det bara katoliker som blir besatta? Vore intressant att dyka ner i det där lite djupare.
BigLeon
2005-02-12
ajja pojken va jätte bra.. sitter o skriker svordomar i sängen hela filmen..

2005-02-01
Vilket skämt. Högstadieproduktion.