2.4

Alternativ titel The Antichrist
Regissör Alberto De Martino
Manus Alberto De Martino, Gianfranco Clerici, Vincenzo Mannino
Genre Drama, Skräck, 70-tal
Skådespelare Arthur Kennedy, Alida Valli, Mel Ferrer, Carla Gravina, Anita Strindberg, Lea Lander

ItalyErik
2017-02-15
Riktigt hygglig rip-off på Exorcisten. Finfina effekter, snygg uppbyggnad och högklassiga drömscener. Till dess nackdel är längden - den går på tomgång stundtals.
2015-06-14
Rätt så seg rulle. Det tar ett jävla tag innan det börjar lossna, och inte ens då blir det särskilt mycket fart. Dröm- och hypnossekvenserna är okej och specialeffekterna är "intressanta", men varken charm eller stämning vill riktigt infinna sig. (5/15)
Sangraal
2014-08-26
En riktigt underhållande Exorcisten-ripoff (som ändå skiljer sig ganska mycket tycker jag).
filmmange
2008-07-07
Italiensk ripof på Exorcisten. Ganska underhållande men ibland seg film.
idd
2007-12-03
ännu en variant på exorcisten-temat.. balla effekter, en del obehagliga scener å ett hyffsat manus.. det som sabbar är egentligen bara att filmen är alldeles för lång å därför blir seg.. om den klippts ner till vanlig längd hade den varit mkt bättre!
@ngeldu$t
2006-03-20
Filmen har stundtals en bra och intressant handling men överlag så är filmen inte speciellt bra. Det finns betydligt bättre filmer att se inom denna genre.
y2doublet
2005-04-13
Charmiga och ambitiösa specialeffekter i kombination med Morricone-scoren kompenserar hyfsat för det långsamma tempot.