2.3

Beslut utan återvändo

En jumbojet kapas av en terroristgrupp som kräver att en islamisk extremistledare skall friges. Den amerikanske majoren David Garnt hävdar att nervgas finns ombord på planet och att kapningen egentligen är en kamikaze-attack mot Washington. Ett specialkommando sänds ut för att stoppa planet.

Originaltitel Executive Decision
Alternativ titel Critical Decision
Regissör Stuart Baird
Manus Jim Thomas, John Thomas
Genre Action, Äventyr, Thriller, 90-tal
Skådespelare Joe Morton, John Leguizamo, Halle Berry, Steven Seagal, Kurt Russell, Oliver Platt, David Suchet, J T Walsh, B D Wong, Richard Riehle, David Suchet, Len Cariou, Whip Hubley

2017-10-12
2017-09-12
Eftersom jag älskar filmer som utspelar sig i stora flygplan får den 3, annars var film inte mycket mer än så, dessutom stinker den lite för mycket amerikansk propaganda film, som vanligt!
jonassjohnson
2016-02-17
Ingen väg ut.
yrkeschaufföre
2015-07-19
En väldigt stark tvåa. Den bjuder på några överraskningar samtidigt som det mesta är väldigt förutsägbart.
Solidus
2015-03-11
Spännande action-thriller, härligt befriad från supermänniskor. Här är det samarbete under intensiva situationer som gäller och Kurt är en bidragande orsak till filmens höga betyg. Mycket bra!
RobinsTaste
2014-12-01
Inte helt värdelös, men saknar någon form av final då det mesta går på tomgång.
2014-11-09
Jag måste nog säga att alla bara kan sluta ge den här mannen chanser. Han har ju visat alla att han är och förblir det sämsta som hänt filmvärlden. Jag menar alltså Steven, Kurt kan få fortsätta.
ClintanTheKing
2014-03-08
Nja, sådär. Den vill och försöker vara tätare och mer spännande än vad den lyckas med. Iom speltiden är det hela egentligen bara en enda lång väntelista. Filmen tappade om inte annat mycket fart och spänning när Seagal försvann ur handlingen. Russell och Berry funkar okej men detta är knappast någon film jag ser om.
spielmitmir
2013-09-05
Är det bara jag som ÄLSKAR den här filmen?! Russell är visserligen en favorit, men rent objektivt så är den väl förbaskat bra? Inte förutsägbar, lysande skådisar och fler än en hjälte. Loooove it!
2013-02-19
Sorgligt förbisedd action med hårde Kurt Russel och en alligenom spännande story ombord på planet. Massa klyshor som hör genren till, men den har klarat tiden bra och blir aldrig tråkig. Russel borde gjort mer sånt här nu på ålderns höst.