2.7

Besökarna

Frank och Sara har precis flyttat in i sitt drömhus med sina två barn. Frank störs av mystiska ljud och när någon plötsligt börjar riva ner tapeterna från väggarna kontaktar Frank spökjägaren Allan.

Originaltitel Besökarna
Alternativ titel The Visitors
Regissör Jack Ersgard
Manus Jack Ersgard, Patrik Ersgård
Genre Skräck, Komedi, Thriller, 80-tal
Skådespelare Kjell Bergqvist, Lena Endre, Johannes Brost, Patrik Ersgård, Joanna Berglund, Jonas Olsson (I), Bernt Lundquist, Lena Lindblom

2019-06-24
Trevlig svensk kalkonskräckis med Bergqvist och Brost i högform. En hel del fantastiska repliker och underhållningsvärdet är stort! Lyckas faktiskt skapa lite kalla kårar på sina ställen också, även om det är väldigt lite. Blir lite utdraget mot slutet men en klar trea är det, även om den inte är jättestark.
2018-01-07
Och denna är en bra klassiker av svensk film, som faktiskt funkar, riktigt bra.. RIP Johannes Brost, du är och kommer att bli saknad!!!
2017-10-21
kul skräckis
LenWidleheyt
2016-06-18
Svensk korsning mellan The Shining och Poltergeist. Första akten är Kjell Bergqvist i sitt esse, och han fortsätter starkt. Underbart svenskt dramaten-överspel överlag. :) Blir lite seg och konstig efter halva.
jezebel
2015-11-13
Omöjligt att sätta betyg på den här filmen men blev riktigt skraj när jag såg den när jag var liten och tyckte den hade sin charm även i vuxen ålder. Usel i sina avseenden och kult i andra.
booby
2015-07-12
Låg kvalitékänsla och trevande fortgång, men trevligt.
Tatty
2015-03-26
Lite långdragen och inte så värst läskig men Kjell Bergqvist gör rollen jätte bra. Även Johannes Brost.
100tonvalspäck
2013-12-18
Bergqvist visar prov på hur en riktig familjefar ska vara: bränner alla stålar på nytt hus och bil innan han vet om hans kommande affär kommer gå i lås, faller för ungarnas tjat och öppnar i frustration en öl i matbutiken, dricker och röker konstant och är dessutom värdelös på att öppna mjölkpaket.
thebully
2013-11-14
Svenska Klassiker
silvertrain
2013-09-23
En bra svensk skräckfilm. Riktigt ryslig på sina ställen. Även komisk. Gillar Kjell Bergqvist också! Stark trea