3.2

Best in Show

Ägarna av fem showhundar siktar mot Mayflower Kennel Club Dog Show. Ett filmteam intervjuar dem när de förbereder sig, anländer till hotellet och tävlar. Från Florida kommer kvinnan Fleck som hela tiden springer in i gamla älskare. En stum gammal man och hans bystiga troféfru har med sig en prisvinnande pudel. Från North Carolina kommer en kille som vill bli buktalare och från Tribeca kommer två homosexuella män. Hundshowen tar fram essensen hos hundägarna. Vem kommer att vara "best in show"?

Originaltitel Best in Show
Regissör Christopher Guest
Manus Eugene Levy, Christopher Guest
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Catherine O'Hara, Jay Brazeau, Michael Hitchcock, Parker Posey, Christopher Guest, Bob Balaban, Fred Willard, Jane Lynch, Eugene Levy, Michael McKean, John Michael Higgins, Jennifer Coolidge, Larry Miller, Ed Begley Jr, Jim Piddock

Kayuzuzu
2016-08-29
Rolig och lättsam men inget mästerverk. Bra skådespelare.
Afflicter
2015-08-12
Vissa skådespelare är så mycket bättre när de får arbeta med Christopher Guest. Eugene Levy är definitivt en av dem. Det här är en riktigt skön komedi med en perfekt referens till Spinal Tap och en kommentator som är totalt malplacerad.
haajen
2015-08-07
Inte helt jämnt men när det funkar så funkar det helt outstanding, Coolidge är best in show!
yrkeschaufföre
2015-08-04
Underhållande och bitvis jobbig men här på andra sidan är jag ganska nöjd och det är gott om roliga kommentarer. Den här kommer jag att se om.
Zipper
2015-07-30
Jag har velat se den här så länge, och trodde nog att den skulle vara bättre/roligare då den nått sådan kultstatus. Helt okej, men inget storartat direkt. Underhållning för stunden, ibland.
2014-11-18
Det här är en fruktansvärt rolig film, suveränt regisserad av Christopher Guest och klockren dels i sin skildring av just hundmänniskor, men också i sättet att fånga människors karaktärer överhuvudtaget. Saken blir ju inte sämre av att varenda roll spelas av mästerliga komiska begåvningar, som klippta och skurna för sina roller t.ex. Eugene Levy.
F-M-J
2013-08-01
Underfundig rulle med rum för fina skådespelarinsatser med somliga scener av sjukt rolig natur. Lite som en amerikansk 'Torsk på Tallin'.
johnny_silvers
2013-05-07
Föga förvånande, med tanke på filmens upplägg med tämligen fria ramar och improviserande, pendlar Best in show mellan högt och lågt, briljans och trams. Christopher Guest har en omisskännlig och underskattad förmåga att belysa fenomen på ett såväl komiskt som tragiskt sätt. För inbitna kan det ibland svida, men det blir sällan elakt. De mer eller mindre neurotiska människorna som figurerar är samtliga roliga - på olika sätt.
Gigi1943
2012-12-30
Oj oj oj vad jag håller med några av tidigare talare/skrivare. Gränsen är nådd i fråga om världens sämsta filmatisering (att kalla detta en film är en förolämpning mot dem som är seriösa), vilket dravel!!! Helst skulle jag vilja ge en dubbel-nolla! Mest synd är det om hundarna (och publiken).
XJR
2012-08-01
Så pinsamt dålig, så jag skäms. Synd att det inte finns lägre betyg än 1. - 4 hade känts rätt. Orkar inte se mer av eländet...