2.8

Best Man Down

Ett nygift par avbryter sin planerade smekmånad när deras bestman oväntat avlider under bröllopsnatten. De återvänder till Minneapolis för att ha hand om begravningen, där Scott upptäcker att han inte kände sin bästa vän lika bra som han trodde.

Originaltitel Best Man Down
Regissör Ted Koland
Manus Ted Koland
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Justin Long, Jess Weixler, Tyler Labine, Addison Timlin, Shelley Long, Frances O'Connor, Evan Jones (I), Michael Landes, Peter Syvertsen, James Detmar, Jane Hammill, Sasha Andreev, Claudia Wilkens

2017-04-11
Scott och Kristin är tråkiga och ointressanta och jag blir också mest irriterad. Men Lumpy och Ramsey berör mig starkt. Lite väl enkelt men väldigt fint. Så det blir en trea.
supermancover
2016-09-05
Alltså...nej. Jag är inte imponerad. Gillar inte stämningen och många skrikiga mänskor. Blir mest irriterad och oengagerad. Så nej. Tydlig tvåa.
HerrNenne
2015-08-22
Jävligt fin film med bra musik, finstämd känsla och fantastiska skådespelarinsatser.

2015-06-23
Tyvärr en på tok för simpel story för att motivera en långfilm. 2/10
Britz
2014-07-07
Bra film! Hade man skippat försöket till att göra filmen komisk så hade det varit en riktigt bra dramafilm. Även slutet är något som man borde ha kunnat göra bättre.
bryngel
2014-06-21
Tyler Labin är bra. Till och med Justin Long är bra o.O överraskande bra film.
Kajanus
2014-03-31
Oväntat drama som trots en viss ojämnhet verkligen sätter sina spår. Justin Long är övertygande och Addison Timlin är en mindre sensation.
Levitt
2013-11-03
Melankolisk feelgood-film, mer eller mindre. Når inte riktigt dit den vill men ändock trevlig för vad den är.
LXMBRG
2013-10-28
Lumpy. :(
Julius
2013-10-09
Komedi? Mest tragiskt drama som egentligen aldrig kulminerar i något...