2.3

Karatemästarna

Ett karatelag har som mål att bli världsmästare i taekwondo, men laget består av unga killar från olika nationer som är inbördes rivaler.

Originaltitel Best of the Best
Regissör Robert Radler
Manus Paul Levine
Genre Drama, Action, 80-tal
Skådespelare James Earl Jones, Eric Roberts, Phillip Rhee, Sally Kirkland, Chris Penn, John Dye, David Agresta, Tom Everett, Louise Fletcher, John P Ryan, Edan Gross, Simon Rhee, James Lew

sven_usling
2020-11-02
Uselt på alla sätt och vis, men tyvärr inte så dålig att den blir bra. Eller rolig.
Paramis
2018-11-12
Åttiotalet bjöd på många klassiker. Den här B filmen är dock urlöjlig. Chris Penn spelar tuff i början men är den sämsta fightern. Eric va värd att se.
GrandMaster_E
2017-08-06
Not the best, not the worst i denna goa genre. Ganska lökigt i mitten med drama åt olika håll men det är underhållande till sista roundkicken. Och ta mig fan...jag vet inte vad det är med mig men jag bölade på slutet! They don\\'t make em like these any more fi bövelen.
2014-11-10
Detta är en film där de ansvariga borde få en smäll på käften för att de slösar skådespelartalang på detta sättet. Här stöter vi på bland annat avlidna skådisen Chris Penn, en favorit hos mig efter sitt arbete med Tarantino. Man måste verkligen gilla kampsport för att se detta. Uppföljarna ska vi inte tala om, de är skräp av värsta sort.
2014-03-16
En av alla kampsportsrullar som kastades ut under den här tiden. Ett gäng karismatiska skådisar räddar dagen då det visserligen är mycket fighting, men inte nödvändigtvis så bra sådan. Men det finns lite hjärta i storyn och det lite krystade dramat som ligger bakom är lätt att svälja. Och av alla barslagsmål man sett på film ligger nog det i Best of the best på iaf top 3.

2012-05-23
Haktappardåligt alltihop, och man baxnar över vad alla tunga skådisar gör i en sådan här film.
shitstorm
2012-01-21
Älskade den här när jag var en våldfixerad pojkvasker. Har inte sett den på säkert 15 år. Betyget är kanske lite i överkant, men det går inte att komma i från nostalgifaktorn.
dudson
2010-03-11
Hehe lite Kultig film..Men känns mkt sliten och gammal nu! Best of the Best-Datum tid har gått ur för länge sen..!=) Ja vad gör Chris-penn i filmen haha...Lite väl Otroligt att han skulle kunna så Bra karate! Slutet på Filmen är det Bästa..!!
Scrite
2009-06-14
Tvingades genomlida den här idag. Aldrig mer!

2008-10-19
Underhållande så det förslår, men jag måste ställa mig kritisk till USA:s karatelag. Vad gör Chris Penn:s karaktär där?