2.9

Best Shot

Bygger på en sann historia om ett skollag i basket från en liten stad i Indiana som 1954 lyckas ta sig till final. Det som gav denna framgång var engagemanget från två personer, en tränare med dåligt förflutet och en hjälptränare som även är stadens alkis.

Originaltitel Hoosiers
Regissör David Anspaugh
Manus Angelo Pizzo
Genre Drama, 80-tal
Skådespelare Gene Hackman, Barbara Hershey, Dennis Hopper, Sheb Wooley, Maris Valainis, David Neidorf, Brad Long (II), Steve Hollar, Brad Boyle, Wade Schenck, Kent Poole, Scott Summers, Fern Persons, Chelcie Ross, Robert Swan, Michael Sassone, John Robert Thompson

ziferN
2014-08-23
Detta är relativt bra och underhållande ifall man gillar genren som är klassiskt amerikanskt, samtidigt som det är väldigt mediokert i jämförelse med andra likasinnade filmer. Men Hackman och Hopper är som vanligt i bra form. Typsik trea.
Lotso
2014-07-05
I sin helhet en bra film och en äkta underdog berättelse. De är tack vare de realistiska, sympatiska och intressanta karaktärer med utmärkta skådespelare som gör bra presentationer av sina roller som gör denna filmen så bra som den är. De finns en hel del underdog filmer där ute och de flesta är dåliga men de som är bra lyckas få fram något som de andra filmerna inte lyckas få fram något som gör att man gillar filmen och uppskattar den ännu mer. Detta är en av dem filmerna.
Andreas_
2013-09-28
Jag gillar sportfilmer, och har sett många riktigt bra inom hockey, amerikansk fotboll och även baseball...men basket? nja där tog det slut med spännande och bra sportfilmer, basket går nämligen inte att göra spännande, inte att se live och definitivt inte att se på film heller. Sen hjälper det tyvärr inte att denna film innehåller i stort sett noll karaktärsutvecklingar eller bra uppbyggnad eller storartade tal, som skulle kunna ha höjt filmen ett snäpp, nej detta blir endast en ointressant trist basketsmörja. Men visst är Gene Hackman som alltid lysande framför kameran, och även Dennis Hopper samt Barbara Hershey gör fina insatser, men manus och regi suger ganska hårt, för det blir aldrig intressant eller spännande under hela filmen. Nej jag kan inte rekommendera denna även om man älskar att titta på basket, utan det finns mycket bättre sportfilmer där ute att se än denna trista smörja, men är man t.ex ett stort fan av Gene Hackman som mig själv så kan man ju ge denna lite av sin tid. Mycket svag 2:a blir betyget.
pellelewis
2013-08-27
wow. Wow. WOW. Jag saknar ord att beskriva hur dålig den här filmen är. Utan tvekan den sämsta film jag har sett.
HerrArne
2013-05-30
Sjyst basketfilm med påfrestande musik.
Bomkia
2012-01-06
Skön sportfilm som gjorde mig varm inombords. 4-
Sznax
2012-01-01
Det här är verkligen urtypen för en underdog-sportfilm. Den är gjord ändå på rätt sätt för att inte bli överdriven. Dock finns här alla de ingredienser som skall va med. Bra matchsekvenser (om än något förvirrande) och en alldeles briljant Gene Hackman i huvudrollen. Utan honom hade inte filmen varit så pass bra som den till slut ändå blir. Betyg 5.4
produr
2010-07-06
kliche fylld javisst men ack så bra Dennis Hopper riktigt bra här,Gene hackman också,även grabbarna i basketlaget.Filmen spelar på kännslor och vinner iallafall mig
Rune2000
2009-10-23
En ganska standard sportfilm men det hjälper att ha Dennis Hopper och framför allt Gene Hackman ombord då båda levererar solida rollprestationer.
jonbo
2009-07-16
Känns mycket kliché och dessutom tråkiga matchsekvenser.