3.1

Better Than Chocolate

De två lesbiska tjejerna Maggie och Kim blir kära och flyttar ihop. Snart blir de kamrat med den transsexuella Judy, som väntar på att genomgå en könsoperation. Allting flyter på bra tills Maggies välmenande men konservative mor skiljer sig och flyttar hem till tjejerna.

Originaltitel Better Than Chocolate
Regissör Anne Wheeler
Manus Peggy Thompson
Genre Romantik, Komedi, 90-tal
Skådespelare Wendy Crewson, Karyn Dwyer, Christina Cox, Ann-Marie MacDonald, Peter Outerbridge, Marya Delver, Kevin Mundy, Tony Nappo, Jay Brazeau

2017-10-25
answai
2012-08-31
Väldigt påfrestande och larvig. Karaktärerna är för "spacade", för tillgjorda och bara irriterande. Historien är helt osannolik och genomförandet är uselt. Men, bitvis är det så dåligt att det nästan blir roligt: t.ex att de lesbiska inslagen närmast blir parodier på stereotypen av hur manliga fantasier framställs i amerikansk film.
TheSkye
2012-08-13
Så mysigt med en queer feelgood-film!
Rain
2011-08-16
Åh Frances <3<3<3<3<3 Gillar filmen, förutom Kim & Maggie som inte intresserar mig ett dugg.
himecta
2010-03-02
Söt och mysig, men berör inte tillräckligt för att nå ända fram..
ggd
2010-01-05
det som höjer den från en medelfilm till en fyra är att jag tycker mycket om många av karaktärerna.
Paddyeahh
2009-09-17
Helt underbar. Så himla söt.
Taliah
2009-04-27
Fint budskap och bra film i sin helhet, dock lite väl kliché-aktig och typisk i sin uppsättning.
yrkeschaufföre
2008-03-28
Ganska rolig faktisk! lite konstigt slut.
Lavinia
2008-02-02
Helt okej film. Väldigt söt och charmig, till och med lite smårolig även om jag inte kan se den som en komedi. Det som drar ner betyget är skådespelarna, som så många har sagt. men jag tycker inte att det stör så mycket för charmen tar över.