Betygsjakten

Hart läser till jurist på Harvard och försöker att imponera på stränga professor Kingsfield.

Originaltitel The Paper Chase
Regissör James Bridges
Manus John Jay Osborn Jr, James Bridges
Genre Drama, 70-tal
Skådespelare Lindsay Wagner, Timothy Bottoms, John Houseman, Graham Beckel, James Naughton, Edward Herrmann, Craig Richard Nelson, Robert Lydiard, Lenny Baker, David Clennon, Regina Baff, Irma Hurley, Bill Moher, Blair Brown, Richard Whelan

2017-10-26
JoeL431
2016-07-04
Riktigt bra Harvard-rulle som verkligen fick mig att känna mig underpresterande i livet :P. Vilka kämpar, studierna är magiska. Känns som Hogwarts.

2015-10-10
Är förvisso svag för filmer som utspelas på prestigefyllda universitet men det här var en riktig pärla! Smärtsamt att se juridikstudenten Harts (Timothy Bottoms) ständiga kamp för att få den känslokalle professor Kingsfield att ta notis om honom. Välutvecklade karaktärer som man brydde sig och filmen skildrade också baksidorna av prestigen kring "högre studier" och dess inneboende press- och ångestframkallande element.
emsir
2011-12-04
Ahh, 70-talet how i love you, i övrigt en himla långdragen och ganska oengagerande film...
dlu
2007-03-11
Snyggt foto
Nathalena
2003-05-22
*suck*Inte en rolig film,man får bara dåligt samvete om att man själv inte pluggar så mycket för att få så bra betyg..Inte för att jag har så dåliga,men..
ai
2003-05-19
-70 tals variant av "Hets"
Sundling
2003-05-19
lite små rolig film om ett roligt tema.
Bomkia
2003-05-08
Trevlig film att se lite sådär när man har tid över. Följdes av en tv-serie.
Pollifaxen
2003-02-24
svag trea. En lagom film....