1.9

Chihuahuan från Beverly Hills

Under sin semester i Mexico upptäcker Chloe, en snofsig chihuahua från Beverly Hills, att hon är totalt vilse och behöver hjälp med att ta sig hem igen.

Originaltitel Beverly Hills Chihuahua
Regissör Raja Gosnell
Manus Analisa LaBianco, Jeffrey Bushell
Genre Äventyr, Drama, Familjefilm, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Drew Barrymore (röst), Andy Garcia (röst), George Lopez (röst), Cheech Marin (röst), Paul Rodriguez (röst), Plácido Domingo (röst), Edward James Olmos (röst), Loretta Devine (röst), Luis Guzmán (röst), Piper Perabo, Jamie Lee Curtis, Manolo Cardona

2016-08-18
Så dårlig var vel den ikke?
supermancover
2016-04-30
Hade jag kunnat sätta en nolla hade jag gjort det, om man säger så.
Starlette
2012-05-12
Lurtz
2012-05-12
Alltså, den är ju pinsam. Men mindre barn tycker ju säkert den är jätterolig. En del festliga One-liners.
TheHorrorfan
2012-02-02
Att filmtipset trodde att jag skulle sätta en 5 på det här är ju helt absurt.
Dragula
2010-11-02
Jag vet inte, jag skrattade ibland iaf.
peu-depeu
2010-08-24
Tänk om man skulle betala för att denna film.
everdying
2010-08-16
Jag ogillade vissa scener.. men annars är den helt looooovely!
context
2010-03-04
I DIE IN THE PIE!! jag vet att jag inte borde gilla den alls men jag blev på sååå bra humör. puppy love <3
StureStenhög
2010-02-04
Till en början verkade det som att det här skulle bli ett riktigt bottennapp i den härliga djurfilmsgenren. Den här chihuahuans snofsighet blir nästan mer än vad man klarar av och alla skämt på det temat är plågsamt usla. Den vanliga disneymoralen med hyllningar till enkelheten och den lilla människan (eller hunden, jag skiter i vilket) är också vidriga att skåda. Jamie Lee Curtis är dessutom som vanligt väldigt lätt att hata. Men i takt med att storyn bara blir dummare och dummare och vi introduceras till den ena osannolika karaktären efter den andra så blir det här bara roligare och roligare. Födelsedagsscenen, polishunden vars bakgrundshistoria är så klyschig att den blir parodisk rolig och Montezuma och hans spirituella chihuahuagäng är alla höjdpunkter som gör att det här ändå till slut känns som ett ganska värdigt tillskott till djurfilmsgenren