Beyond Skyline

En hårdhudad detektiv försöker mot alla odds att rädda sin son från ett mardrömslikt utomjordiskt krigsskepp. Fristående uppföljare till Skyline från 2010.

Originaltitel Beyond Skyline
Alternativ titel Beyond the Skyline, Skyline 2
Regissör Liam O\'Donnell
Manus Liam O\'Donnell
Genre Action, Thriller, Äventyr, Skräck, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Frank Grillo, Bojana Novakovic, Jonny Weston, Callan Mulvey, Antonio Fargas, Pamelyn Chee, Yayan Ruhian, Jacob Vargas, Iko Uwais, Lindsey Morgan, Samantha Jean, Betty Gabriel, Noel Gugliemi, Kevin O'Donnell, Zarah Mahler, Tony Black, Karen Glave

2020-07-24
Jag tillhör den lilla skaran som faktiskt gillade första Skyline. Mest pga att det var en lagom korkad och rätt snygg sci-fi action. Här är det action som gäller, och även om budgeten märks av emellanåt är det en fräsig stund att vänta.
fisk0
2019-07-20
Nja. Den var mer fokuserad än den väldigt röriga föregångaren, och den hade ett par intressanta scener. Stundtals är den bra mycket bättre än Skyline, men den har även en del stunder av riktig uselhet där det tog emot att titta vidare. Tyckte förra filmen höll en jämnare kvalitet även om den väl också var något sämre, men det blir en tvåa för den här också
deswhip
2019-06-18
Riktigt riktigt korkad action, dumheterna bara fortsätter. Samtidigt är det hyggligt välspelat och välgjort så man undrar ju hur man kan finansiera sådana här uppenbart usla manus.
eandersson
2018-09-24
Det kändes lite ovant och på något vis malplacerat där i slutet när dom pratade längre än typ 30 sekunder utan någon form av action. För det var verkligen ren jävla action, dvs händelserik/explosionsartad/slå-på-skallen-sekvens/osvosv, filmen rakt igenom. Inget djup för fem öre utan rakt på, 100%. Nitron ON, överklockad, förspel är för amatörer osvosv. Stark 1a/svag 2a blir betyget. Har inte sett föregångaren "Skyline" som, vad jag läst enligt tidigare kommentarer och vad jag nyss såg i filmen, tydligen utspelar sig parallellt, alltså inte före trots 7 år äldre.
Metheuz
2018-05-31
Bra mycket bättre än första filmen iaf som jag i princip inte minns någonting från. Det trodde jag inte om den här sortens uppföljare. Plus i kanten till Beyond också för Raid-gänget (Iko och Yayan), dom gillar alltid även fast filmen i sig är kass.
Murvel48
2018-05-15
Nånstans halvvägs sjunker filmen som en sten. Svag tvåa!
Ramza
2018-04-25
Det är precis såhär jag vill ha en riktig b-rulle. Karismatiska skådespelare, höga sparkar, hockeyfrillor, ostighet i mängder, högt tempo så att man inte hinner tänka alltför mycket och inte alltför usla specialeffekter.
Robkiller
2018-03-04
Det enda som var bra med den förra Skyline var slutscenen. Den här utspelas parallellt, men blir ändå något som tar vid där den förra slutade och den fungerar helt ok med bra tempo och snygga effekter. Sedan lämnar väl handling och skådespelare en del att önska, men att den lyckas hålla intresset uppe filmen igenom får anses vara rätt bra ändå.
bryngel
2018-02-18
Ostig sci-fi. Hur kan man inte gilla det? Slime and all :D
amam
2018-02-01
Det bästa med den första filmen var att den porträtterade en utomjordisk invasion där mänskligheten var nästan hjälplösa, alltså en mer sannolik representation av hur det skulle se ut. I den här uppföljaren är det mer löjlig kampsport och utomjordingar som har blivit mer förmänskligade och så vidare. Svag tvåa.