Beyond the Darkness

Frank är en djurkonservator som blir galen när hans flickvän dör av en voodoo-förbannelse. Han gräver upp hennes lik, stoppar upp henne och fortsätter leva tillsammans med henne som om ingenting har hänt. Frank tvingas dock till fler mord när hans hemlighet håller på att avslöjas och en detektiv är honom på spåren.

Originaltitel Buio Omega
Regissör Joe D'Amato
Manus Ottavio Fabbri, Giacomo Guerrini
Genre Skräck, 70-tal
Skådespelare Kieran Canter, Cinzia Monreale, Franca Stoppi, Sam Modesto, Anna Cardini, Mario Pezzin, Walter Tribus, Klaus Rainer, Edmondo Vallini, Simonetta Allodi, Lucia D'Elia

andmoreagain
2021-08-01
Äckelscenerna var ju kanon! Men tyvärr är det enda positiva jag kan säga om filmen.
2018-11-25
Deppig och äcklig skulle jag sammanfatta den. Snaskig emellanåt, men såpass skruvad att den lilla story som nu finns inte helt lyckas hålla intresset uppe. En del bra gorescener och gillar man Anthropophagus samt Absurd kan den vara värd en titt.
BrutusBeefcake
2018-02-19
En blandad påse, ett väldigt bra tema som känns lagom seriöst mellan alla tokigheter, men å andra sidan känns det ganska stelt emellanåt. Men jag gillar det mesta, dock saknas något för att jag skall bli helt begeistrad. (8/15)
Raimo_1985
2018-02-02
Andra titten och fyran står fast. Mycket bra och äcklig film. Gå och duscha-känslan är närvarande och det är bra att ha duschslangen nära till hands.
EvilNed
2017-05-12
Grundstoryn är bra men den är faktiskt rätt seg. En del kött och galenheter. Det uppskattas! Men som tyvärr för långsam.
gjoob
2016-09-07
Kändes mest meningslös och långtråkig. Några scener lyfter den från bottenbetyg.
Kuslix
2016-06-26
Tom och meningslös. Bokstavligen våldspornografi.
Stan
2015-10-17
Inte mycket spänning eller skräck, mer en härlig stämning med fantastisk musik (som jag känner igen. återanvänd i Contamination??). Man sympatisera så med vår huvudkaraktär trots att han är spritt språngande galen. Bra gore
Raimo_1985
2015-06-17
Absolut bästa jag sett av D'Amato hittills, verkligen!
massan_mf
2014-04-07
Fantastiskt soundtrack av Goblin, riktigt grisiga scener och en något intetsägande story. På snudd till en trea i betyg. Kanske var det min sinnesstämning som sänkte det. Kan vara värt att kolla på igen och bedöma då.