2.1

Beyond the Gates

När två bröder återförenas i sin försvunne pappas videobutik, finner de ett mystiskt VHS-brädspel. Nyfikna trycker de på play-knappen, och plötsligt befinner de sig i en interdimensionell mardrömsvärld där deras pappas själ har fastnat. Enda sättet att rädda honom är att avsluta spelet, men varje drag betyder att någon förlorar? sitt liv!

Originaltitel Beyond the Gates
Regissör Jackson Stewart
Manus Jackson Stewart, Stephen Scarlata
Genre Äventyr, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Graham Skipper, Chase Williamson, Brea Grant, Barbara Crampton, Matt Mercer, Justin Welborn, Jesse Merlin, Sara Malakul Lane, Henry LeBlanc, Caryn Richman, Pierson Ryan, Jentzen Ramirez, Ryan Kunert

Robkiller
2017-12-16
Lågbudget och långsam med risiga skådespelare, men håller ändå intresset uppe
fridenpaden
2017-08-06
Jag har inget emot lågbudgetfilm och det är mycket här som funkar men tyvärr också en del som hamnar på hemmafilmsnivå.
fattyfinger
2017-04-30
Den här var så fruktansvärt dålig att jag inte trodde mina ögon. Hur tänkte man? Fanns det ens någon tanke? Konceptet var underbart och det hade ju kunnat bli hur bra som helst om man bara...inte gjorde den så djävla dålig som man nu gjorde den. Känner en viss frustration. Trodde verkligen på den här filmen, men tyvärr. En stor, fet besvikelse.
haajen
2017-01-29
Den är riktigt dålig och blir bara sämre ju längre den pågår, synd för konceptet är kul och inledningsvis så tycks det som om det kan bli en bra film men icke. Svag tvåa.
Mr_v
2017-01-17
Bitvis amatörmässigt, men träffar tillräckligt många sweet spots för att charmen ska överväga. Och Barbara Crampton, hon är ju bara för bäst!
Kriffot
2016-12-28
Bra idé och stundtals bra musik, men manuset är ett haveri.
idd
2016-12-28
Bra idé - dålig film. Mest manusets fel..
StureStenhög
2016-12-26
Det krävs mer än retro-känsla och en hyfsad idé för att skapa en bra film. Ett någorlunda acceptabelt manus exempelvis. Här är själva spelet alldeles för dåligt definierat, och karaktärerna beter sig totalt ologiskt mest hela tiden. Då blir det svårt att få någon riktig ordning på det här. VHS-kvinnan är dock rejält creepy, och det skumma butiksbiträdet är en riktigt skön karaktär. De två hade förtjänat en bättre film än den här sörjan
TheHorrorfan
2016-12-22
"amam" skrev precis det jag tänkte.
amam
2016-12-12
Stark tvåa. Jag gillade karaktärerna men det känns som de antingen borde ha satsat hårdare på storyn eller nostalgifaktorn. Nu får man för lite av båda sakerna vilket filmen lider av. Kul upplägg däremot.