Beyond the Sea

Bobby Darin levde för musiken. Han hade ett svagt hjärta och läkarna gav honom inte mycket hopp om att överleva sin egen 15-årsdag. Men med en vilja av stål, en brinnande passion för att uppträda och med en gränslös kärlek till musiken lyckades han vinna hela Amerikas hjärta innan hans eget slutade slå, vid en ålder av 37 år.

Originaltitel Beyond the Sea
Regissör Kevin Spacey
Manus Lewis Colick, Kevin Spacey
Genre Drama, Musikal, 2000-tal, Biografi
Skådespelare Kevin Spacey, Kate Bosworth, John Goodman, Bob Hoskins, Brenda Blethyn, Greta Scacchi, Caroline Aaron, Peter Cincotti, William Ullrich, Michael Byrne, Matt Rippy, Gary Whelan

RustyFilm
2016-12-09
Jag faller lätt för den här typen av film. Men inte den här gången. Kevin sjunger själv Bobby Darins låter i filmen och det gör han imponerande bra men originalet är trots allt bättre. Kevins utseende stämmer inte in för att porträttera Bobby det saknas utstrålning och så ser han för gammal ut. Slutomdömet blir intressant och underhållande men för många brister i både regi och manus för toppbetyg.
2016-10-28
Intressant och välspelat drama med mycket bra musik.
AlbinWesley
2014-08-02
Det är rätt och slätt en hyllningsfilm till vad som kan antas vara en av Spaceys stora favoriter, Bobby Darin. Och jag måste såga att det är mycket underhållande att se Spacey hylla sin idol. Mycket mer än så är det inte.
ClintanTheKing
2013-08-25
Herregud vad underskattad! Spacey i regi-stolen visar att han leverera såväl framför som bakom kameran - han är magnifik! Riktigt skönt att höra honom ta ton. Goodman och Hoskins bl. a är också stabila i denna sköna cast. 4,5 !
need_sleep
2011-11-27
Usch, det här är plågsamt om man inte är ett storbandsjazzswing-freak. Första dryga timmen är bara jazz-musikal. Sedan börjar den ta sig och det blir lite handling i den, men på slutet spårar det ur igen. Kevin Spacey funkar inte i rollen under den tid som ska spegla Darins tidiga karriär, det blir ett för stort hopp mellan den 10-åringe (?) William Ullrich som gör Darin som barn och 50-årige Spacey som ska agera Darin under åren 18-37. Filmen från mitten lyckas rädda en 2:a för Kevin Spacey.
gusten242
2010-10-20
Lite för bra för bara en tre. Helt klart sevärd.
dr.kristina
2009-03-01
Gillar musiken så oerhört... Så det höjer betyget. Levin Spacey är toppen i den här filmen.
Fredrik83
2008-10-06
Bra film bra biografi som tyvärr inte berör tillräckligt för att bli någon topp 50 film men den är helt klart godkänd
Nightcrawler
2008-09-27
Känns lite hafsigt gjord, eller så är jag ovan vid själva berättarperspektivet. Men jag tycker att de hade kunnat göra vissa scener mer nogrannt och kanske gå in på djupet. Nu blir det lite ytligt. Men jag måste säga, Kevin Spacey är precis rätt. Kate Bosworth är också bra, tyvärr verkar hennes karaktär inte åldras.
Önskat
2008-08-23
Stark 3:a Tyvärr så saknar jag något genom hela filmen. Jag vet inte vad, men det finns inte där.