3.3

Bibeln - Paulus

Tevefilm i två delar där man får följa den inflytelserike köpmannen Sauls omvandling till Paulus, en av Jesus lärjungar. Påkostad produktion som är del i Lux Vides satsning på att göra film av historier från bibeln.

Originaltitel San Paolo
Alternativ titel The Bible - Saint Paul
Regissör Roger Young
Manus Gareth Jones, Gianmario Pagano
Genre Drama, Äventyr, 2000-tal
Skådespelare G W Bailey, Thomas Lockyer, Daniela Poggi, Johannes Brandrup, Riccardo Sardonè, Barbora Bobulova

deppen
2009-07-09
Jag gillar den här filmen. En av de bättre i serien. Kanske också beror på att Paulus fasinerar mig en del. Har ganska nyligt läst en bok där författarinnan jämför likheter mellan Jesus och Paulus, tydligen finns det en del som tror att Jesus överlevde korsfästelsen och senare gick under namnet Paulus. Jaja tänkte på den synvinkeln en del när jag såg filmen.
Marvin
2003-12-26
Gick tidigt på juldagen i år. Typisk sån där film som går på mornarna kring påsk eller jul. Går väl att titta igenom om man inte orkar göra något annat, men det finns definitivt roligare saker att göra. Bra sceneri, mycket statister, hyfsade skådisar men inget som engagerar.