2.4

Bickford Shmeckler's Cool Ideas

Förstaårsstuderande Bickford Schmeckler har fyllt sin dagbok med sina egna coola idéer och blir förtvivlad när den blir stulen. Han ger sig ut på en resa på skolans campus för att hitta sin älskade ägodel.

Originaltitel Bickford Shmeckler's Cool Ideas
Regissör Scott Lew
Manus Scott Lew
Genre Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Patrick Fugit, Olivia Wilde, Fran Kranz, John Cho, Reid Scott, Matthew Lillard, Cheryl Hines, Simon Helberg, Mageina Tovah, Thomas Lennon, Clark Gregg, Robert Ben Garant, Deon Richmond, J D Walsh

yrkeschaufföre
2013-05-29
Ååh, den kunde varit så mycket bättre... men den förtjänar ändå en trea eftersom den är annorlunda på så många punkter.
karlmats
2012-06-12
En high school-film med några ovanliga komponenter som lyfter den snäppet över andra filmer i genren: En nörd i huvudrollen som jag inte hatar. En snygg tjej, Wilde, är castad som the hot girl. Pretentiös men uthärdlig dialog. Fran fucking Kranz i casten. Matthew Lillard som retard (okej, den är väl inte så ovanlig kanske). Biroller av Simon Helberg, John Cho OCH Thomas Lennon. Ja, det räcker väl ganska bra, en svag 3a får det bli. Hon D&D-tjejen var rätt fulsnygg också på ett nördigt sätt. En positiv överraskning.
Cloudane
2010-07-06
Lättsam och ganska kul, plus Olivia Wilde som ögongodis =) Jorå, det funkar!
eppjones
2010-05-17
Ibland gillar man inte en films personlighet helt enkelt och det här var ett sådant tillfälle för mig. Huvudpersonen var dryg och seg.

2009-03-08
Detta är en riktig nördfilm, om nördar för nördar, och därför var den riktigt rolig. Synd bara att Fugit var fel skådis. Det skulle varit någon mörkare, någon som passade ihop med ett baseball trä. Hjärngasm :-)
Dr-Bergwall
2008-09-17
gick att se men var bara för att Olivia Wilde är så förbannat jävla snygg
US-Immortal
2008-09-16
EN Tafatt katt-och-råtta film.
knudwig
2008-09-14
Rätt så underhållande på något underligt sätt
Blink182
2008-09-09
Jag blev lite besviken. Fugit imponerar inte enligt mig och storyn kändes lite lättsam. Satt hela tiden och väntade på nåt bra men det kom aldrig riktigt. Lillard va lite rolig.
Leanora
2008-09-08
jag vet inte, jag och min kompis hade jävligt kul. dock så spekulerade vi allt annat än själva filmen. men äh, överdrivet hat.