2.4

Biffen och Bananen

Biffen och Bananen är två F.D. tävlingscyklister som jobbar på cykelfabriken Standard. Biffen är köttätare, Bananen vegetarian, och detta i förening med vissa skillnader i kroppsvolym och fattningsförmåga bjuder ofta till kontroverser dem emellan. De ställer upp sexdagarsloppet för cykel.

Originaltitel Biffen och Bananen
Regissör Rolf Husberg
Manus Gösta Stevens, Jan-Erik Garland
Genre 50-tal, Komedi
Skådespelare Åke Grönberg, Åke Söderblom, Lillebil Kjellén, Lennart Lindberg, Håkan Westergren, Gösta Prüzelius, Maj Larsson, Siv Larsson, Harriet Andersson, Nils Hultgren, Wiktor Andersson

NtoNW
2011-06-09
Var ganska trevlig fram till de oändliga cykeltävlingsbilderna.
yrkeschaufföre
2011-06-02
Kul med bilder från 50-talets Sverige, handlingen är dock i klenaste laget. Jag imponeras stort av den tidens tävlingscyklister som tog sig fram på gatsten och packade grusvägar, måste ha slitit på cyklarna.
GinNTonic
2009-07-20
Charmig bagatell.
FabianBom
2008-04-15
Första filmen om biffen och bananen
TobiasRydén
2008-03-01
Tramsig och underhållande gammal svensk komedi, dålig på det där förlåtliga pilsnerfilmsviset. Åke Söderblom är ehuru alltid sevärd!
Kantorp
2008-02-08
Riktigt klassiker! =)
danielwalp
2007-01-13
Den här filmen såg jag i misstag en eftermiddag på tv:n. Jag kan ännu i denna dag inte förstå att jag orkade se hela filmen. Minns den ännu idag som förmodligen den sämsta filmen jag någonsin sett. SE DEN INTE!!!
Lioras
2006-12-06
Den här gick ju i somras haha helskön svensk klassiker ^^
sorghwind
2006-12-06
Vilken klassiker! Vilken jävla höjdare! Se!
Labbas
2006-06-04
Är det detta som kallas för pilsnerfilm?