1.8

Big Ass Spider

En gigantisk utomjordisk spindel flyr från ett militärlaboratorium och härjar i Los Angeles. När en större insats av militären misslyckas är det upp till forskare och en smart insektsbekämpare att döda varelsen innan staden är förlorad.

Originaltitel Big Ass Spider
Regissör Mike Mendez
Manus Gregory Gieras
Genre Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Lin Shaye, Greg Grunberg, Ray Wise, Clare Kramer, Lombardo Boyar, Patrick Bauchau

RunRiot
2017-01-08
Förvånansvärt underhållande för att vara så jäkla kass!
riodee
2016-07-24
Pinsamt dåliga specialeffekter och story men ändå visst underhållningsvärde då den är så dålig att det blir roligt..
2016-07-21
Det här är B, men känns ändå tillräckligt påkostad i sina effekter och produktion. Barnsligt underhållande och lär knappast skapa några nya fobier mot spindlar.
NoWireHangers
2016-01-14
Underhållande blandning av monsterfilm och komedi.

2015-12-08
Ganska rolig och smått underhållande film. Däremot är både Imse Vimse Spindel och Eight Legged Freaks betydligt bättre. 4/10
sathariel
2015-10-05
Betydligt bättre än de flesta filmer i den här kategorin. Ingen av de viktigaste skådisarna gör ett dåligt eller oinspirerat jobb, vilket brukar förstöra dessa filmer även när de har potential. Effekterna når aldrig en patetiskt dålig nivå heller. Komedin funkar ibland.
XenoMorph
2015-03-22
Filmen tar inte sig själv på alltför stort allvar och humorn fungerar oftast. Överlag underhållande i rätt sällskap.
2015-03-13
Moderna monsterfilmer som detta som kommer med en mindre budget är kul att titta på någon gång om året. Oftast startar de helt OK men blir fånigare och fånigare med rätt mediokra specialeffekter ju längre in filmen man kommer. I huvudrollen får jag Greg Grunberg som länge varit en favorit efter hans medverkan i Tv-serier som Felicity, Alias och Heroes. Precis som med Sharknado-filmerna är detta kul att titta på men bra är det absolut inte. 1+
SatyreX
2015-03-07
Den är som vilken annan "spindel gjord p.g.a experiment"-film. Men det är något med den som gör att den är underhållande och det är karaktärerna spelade av Glen Grunberg och Ray Wise. Kommentarer av dom är klockrena för det mesta. Det finns inte så mycket annat bra att säga. Det är en film man kan slötitta på.
haajen
2015-03-06
C-film med viss charm och emellanåt är effekterna rätt effektiva.