3.1

Big Eden

Henry Hart är en framgångsrik konstnär i New York men när hans farfar får en stroke lämnar han allt för att sköta om honom i hemstaden Big Eden. Väl där måste han reda ut sina känslor för sin tidigare bästa vän och stora kärlek Dean. I bakgrunden rör sig även Pike Dexter som börjar fatta tycke för Henry men inte vet hur han ska hantera de nya känslorna han upptäckt.

Originaltitel Big Eden
Regissör Thomas Bezucha
Manus Thomas Bezucha
Genre 2000-tal, Drama, Romantik
Skådespelare Louise Fletcher, Corinne Bohrer, Eric Schweig, Arye Gross, O'Neal Compton, George Coe, Nan Martin, Tim DeKay, Veanne Cox, Douglas Sebern

Skapad 2019-12-03 av Keriane
Det finns gott om filmer där småstäder i den amerikanska västern står i centrum. Det finns till och med filmer om den amerikanska västern där homosexuella män är huvudrollsinnehavarna (alla m...   Läs mer »

Catwalker
2015-02-26
en helt ok rulle, dock lite b-känsla. Intressant med Dean-spåret, ger lite extra dimension till standardmallen. Mycket härlig countrymusik, plus i kanten.
Mikka
2012-06-15
Ganska fin film som samtidigt är ganska intetsägande och lider av rätt dåligt skådespel. Den ínnehåller dock flera fina scener.
Rejn
2010-12-06
Här kan man snacka feelgood-rulle! :)
MrOscar
2010-11-14
Skönt med en film utan fördomar!
choklatchip
2010-05-30
Helt underbar liten kärlekssaga.
Keriane
2009-04-25
MILD SPOILER ALERT Ibland kan det vara så befriande att se en film om oss homosexuella där vi får glömma bort att folk i en småstad i amerika nog inte skulle vara så hjälpsamma å accepterande som i denna kärleksrulle, där vi inte porträtteras som varken tennsoldater stöpta i form eller som överdrivet normala av rädsla för att just bli stereotyp, å där en tystlåten indiansk man också kan hysa känslor för det egna könet. Egentligen e inte Big Eden min typ av film - men jag va bara tvungen att tycka om denna. Den kärlek som framförallt finns hos människorna i denna lilla stad i mellanvästerns berg och skogar visade verkligen att Pride inte bara e å gå i tåget med flagga i hand - d e att våga stå upp för kärleken också-
Jexxie
2008-02-21
kul att det kan vara glatt också
Lojsie
2007-01-02
en film om homosexualitet utan aids, olycka och modellskådespelare. Fantastisk!