2.4

Big Game

13-årige Oskari har gett sig av för att likt sina förfäder genomgå det ultimata mandomsprovet ? att överleva ett dygn mitt ute i vildmarken. Beväpnad endast med sin pilbåge måste han återvända med en trofé för att bevisa att han är stor nog att klara av det hårda livet i naturen på egen hand. Men det är inte vilken dag som helst; Air Force One blir nedskjutet av terrorister och Oskari råkar hitta USAs president i en nödkapsel mitt i skogen. Nu ligger presidentens öde i Oskaris händer om de ska lyckas överleva både terroristerna som jagar dem och den finska vildmarken.

Originaltitel Big Game
Regissör Jalmari Helander
Manus Jalmari Helander
Genre Action, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Samuel L Jackson, Onni Tommila, Ray Stevenson, Mehmet Kurtulus, Ted Levine, Victor Garber, Felicity Huffman, Jim Broadbent, Jaymes Butler, Erik Markus Schuetz, Jorma Tommila, Risto Salmi, Rauno Juvonen, Jason Steffan, Jean-Luc Julien

Skapad 2019-10-29 av Mat1az
Terrorister har skjutit ner Air Force One. Planet kraschlandar någonstans i norra Finlands skogar. USA:s president (Samuel L. Jackson) lämnas hjälplös i den lappländska vildmarken. Han hittas av ...   Läs mer »

dudson
2019-10-29
Rejält iQ befriad- skruvad story & genomförandet är skapligt underhållande ändock"...)
NoWireHangers
2018-01-03
En film som inte alls är menad att tas på allvar. Men tempot är bra, äventyret underhållande och allt är gjort med en lagom dos humor.
Nintendo64
2017-12-17
Dumt javisst, men ändå ganska underhållande! Stabil 3a
AsianDawn
2017-11-22
Ja, jäklar! Charmig action av klassiskt snitt där skurkarna tillåts vara skurkiga, handlingen är helt osannolik och där dom självklara hjältarna droppar oneliners till höger och vänster. Härligt!
Christofer
2017-09-26
Den ENDA frågan här är ju varför Sammy J. skrev på för det här från början? Var det enbart som ett practical joke på nåt sätt, eller vad? Det mesta saknade all logik och ostigt räcker inte till för att beskriva actionscenerna. Haha!
produr
2017-06-08
Charmig rulle där tyska alperna får agera finska vildmarken..Det är nåt visst med den här typen av filmer där Samuel Jackson passar perfekt(inget illa menat).
GroundhogDave
2017-06-07
Vilket äventyr för Presidenten och Strövaren.
PiratDjinn
2017-06-07
När det började regna fiskar skrattade jag så mycket att jag var tvungen att stänga av för att inte väcka hela huset.
Portugallien
2016-12-22
dafreakish
2016-12-21
Finsk (!) skogsaction med Jackson i huvudrollen låter redan på idéstadiet som en dålig tanke. Att genomförandet dessutom får Renny Harlin att framstå som intelligent torde få alla att undvika den här filmen i största möjliga mån. Horribelt och även om många tycker att den är så dålig att den bli bra så kan jag informera om att jag inte drog på smilbanden en enda gång.