2.6

Big Stan

Stan är en liten man som tjänat storkovan på att blåsa folk som fastighetsmäklare. Han har makt, pengar och en vacker fru. Men vad betyder detta om man en dag hamnar i finkan? Inte ett skvatt, ty bakom gallerna vinner den starkaste och den svage plockar upp tvålen. Stan har med andra ord sex månader på sig att bli en slagskämpen á lá Bruce Lee. ?The Master? är den som kan hjälpa honom men hans vägar är minst sagt smärtsamma!

Originaltitel Big Stan
Regissör Rob Schneider
Manus Josh Lieb
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Rob Schneider, David Carradine, Jennifer Morrison, Scott Wilson, Richard Kind, Sally Kirkland, M Emmet Walsh, Henry Gibson, Jackson Rathbone, Kevin Gage, Bob Sapp, Brandon T Jackson, Dan Haggerty, Richard Riehle, Marcia Wallace, Tsuyoshi Abe

deswhip
2019-02-24
My kind of movie! Bra humor (visserligen varierande kvalité) och bra casting.
Olof_Gronlund
2018-07-19
Jag ger den en etta för att den är så jävla förutsägbar. En tvååring hade kunnat skriva manuset. Allting är så jävla overkligt med. Finns ingen en chans i helvetet att detta är realistiskt. Skämten har man sett förut, och handlingen har man sett förut. Nej, även om man småskrattade ibland så kan inte några sekunder av lycka göra att man höjer ett betyg. Perfekt att ha på i bakgrunden men inget man ser igen.
wasteoftime
2017-01-20
Det känns som att Rob Schneider är rädd för att göra en faktiskt bra film, eller så är han bara kär i kiss- och bajshumor. För det är många roliga scener här, som oftast följs upp av en riktigt dålig, liksom lite "bara för att". Ofta helt meningslösa. Vilket är synd, tycker jag. Det kunde ju varit roligt på riktigt, och inte bara kul ibland. Och för mig drar det ner rätt mycket. 0,7 på SH-skalan.
foppa99
2015-05-04
För mycket stjärt -skämt, men ganska kul film
2014-12-30
Mitt "Guilty Pleasure" när det kommer till film är Rob Schneiders filmer. Jag kan inte låta bli att gilla dem trots att jag någonstans inte är helt bekväm med att jag gör det. I vilket fall som helst är denna film kul och underhållande och särskilt kul är det att se David Carradine i rollen som "The Master". Jennifer Morrison i rollen som Stans(Rob Schneider) fru är också lyckat. Faktiskt är manuset ett snäpp högre än de vanliga Schneiders filmer. 3+
embr91
2014-12-15
Förväntade mig en pinsamt dålig komedi, men blev överraskad :D kanske inte den bästa komedin, men klart sevärd ändå!
dileva
2014-09-12
Haha!! Rolig
Tatty
2014-08-08
Riktig härlig och skön film! Älskar Rob Schneider och han gör rollen jätte bra.
GrandMaster_E
2014-07-20
Bättre & roligare än vad jag förväntade mig men fortfarande rätt jävla dum emellanåt.
VonDerStock
2014-06-07
Larvigt men såpass roligt att jag vill se klart iaf.