2.7

Big Trouble

En mystisk resväska för samman, och förändrar livet för en frånskild pappa, en olycklig hemmafru, två torpeder, ett par gangsters, två förälskade tonåringar, två FBI-agenter och en psykedelisk padda.

Originaltitel Big Trouble
Regissör Barry Sonnenfeld
Manus Robert Ramsey, Matthew Stone
Genre Komedi, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Rene Russo, Tim Allen, Tom Sizemore, Jason Lee, Janeane Garofalo, Stanley Tucci, Ben Foster, Dennis Farina, Patrick Warburton, Johnny Knoxville, Jack Kehler, Siobhan Fallon, Zooey Deschanel, Sofía Vergara, DJ Qualls, Heavy D, Omar Epps, Andy Richter

Skapad 2019-11-10 av Loomis
Innan regissören Barry Sonnenfeld gjorde “Men in black II” så gjorde han den här filmen. Men efter 11:e september så fick den ligga och vila ett tag för att den innehåller vissa känsliga scen...   Läs mer »

Skapad 2019-11-10 av Kiril
I svallvågorna efter terrordådet den 11 september, var det en drös filmer som fick sig en törn. ”Swordfish” plockades ner från biograferna, ”The Sum of All Fears” riskerade att aldrig någons...   Läs mer »

2014-11-24
Denna film är fylld av helt underbara och roliga skådisar och man blir underhållen från början till slut. Efteråt finns det dock en känsla av tomhet och man börjar direkt glömma av vad filmen innehöll. Alltså mycket yta men väldigt rolig yta och att man lyckats att samla så många härliga personer i samma film är ovanligt. En kul stund får man!
Djason
2012-11-14
Har ett par riktigt roliga scener och en del bra skådisar och då brukar det räcka långt.
Sokkan
2012-09-05
Jesus Kristus. Femhundra C-skådisar vars enda meriter är inhopp i olika sitcoms och sedan Tim Allen i huvudrollen, Tim Allen mina damer och herrar.
daniel77
2011-06-25
Okej underhållning en midsommardag som denna, men inget som man kommer att minnas om ett par dagar.
lekke
2009-06-13
Post-tarantino/lock,stock-humor. Det borde vara förbud på att spela latin i spänningsscener (minns nån "Tokyo Raiders"?). humornivån en rejäl berg- och dalbana där topparna ändå är lite småkul. men på det hela taget så är den knappt värd sina 90 minuter. (ganska rolig casting, i synnerhet när hälfen av skådisarna har varit med i Miami Vice)
clarkie
2008-08-24
Såg på en buss utan att höra ljudet. Försämrade kanske upplevelsen, men den verkade i vilket fall riktigt dålig.
ViktorGlantz
2008-06-22
inget vidare
Robs
2008-03-01
jätteroligt att de lät en atom bomb sprängas, inte bara havet blev högt radioaktivt, utan det kom en massa radio aktivitet ut i atmosfären! skit bra tänkt, ace dude!

2008-03-01
Det är alltid ett dåligt tecken när man inte kan minnas att man sett en film, trots filminfon och recensioner.. Dussinfilm.
dissiminator
2008-02-17
mycket underhållande och bra tempo.